maandag 10 oktober 2011

To Blog or To Run, That's the Question...

Foto gemaakt door José Xavier
Vandaag kwam ik Carlo tegen op Den Haag Centraal Station. Al pratende vroeg hij hoe het met mijn weblog ging en of het ooit nog goed ging komen. Tja, hoop doet leven, maar blijkens de reacties op de laatste update van de mensen 'achter' weblog.nl is bij iedereen het geduld nu wel op. Vooral degenen die geen back up hebben gemaakt van hun weblog vóór de migratie - zes weken geleden al - vragen zich 'met samengeknepen billen' af of hun in veel gevallen jarenlange arbeid - soms met zeer gevoelige en persoonlijke informatie - verloren is gegaan. Ach, er zijn erger dingen, fraudezaken zoals Easy Life bijvoorbeeld, waarbij mensen minstens een halve tot een hele euro-ton kwijt zijn geraakt. Het gaat hier niet om geld, maar om vastgelegde herinneringen die (mogelijk) teloor zijn gegaan. Minstens zo belangrijk, zou je kunnen vinden als je niet materialistisch ingesteld bent.

Maar kom op, er is ons verzekerd dat niets verloren is gegaan, dus afwachten maar! Ondertussen moeten 'mijn' lezers het even doen met dit weblog bij blogspot, dat overigens wel uiterst gebruikersvriendelijk is. Alleen krijg ik wel eens klachten dat er moeilijk gereageerd kan worden op mijn berichten. Zoals Carlo, hij vroeg mij vandaag om een instructie op mijn blog te zetten. Laat ik volstaan met de opmerking dat àls er mensen zijn die willen reageren en daar problemen mee ondervinden, dit altijd kunnen doen met de optie 'anoniem', dus dat rondje aanvinken. Jouw naam kun je dan eventueel in de reactie zelf plaatsen.

Genoeg gezeurd over die weblog-ellende. Er moet gelopen worden! Ja, je bent loop-verslaafd of je bent het niet. Zo heb ik gisterochtend (zondag), daags na de 10 km aan de Laan van Poot, een uurtje 'uitgelopen'. Uiteraard in een rustig tempo, dik over de 6 minuten per kilometer, alleen de laatste van de bijna 9 kilometers heb ik versneld, dat werd 4'19'' binnen een stuk van Meer en Bosch tot aan de voordeur waar ik normaliter ruim 11 minuten over doe, nu 10 minuten.

Gistermiddag zijn wij naar de Housewarming-party (voor familie) van mijn dochter en haar vriend gegaan. Er waren zeker twintig mensen op bezoek.
's Ochtends eerst bladerdeeghapjes en woksoep gemaakt als bijdrage in de feestvreugde. Toen we van huis gingen regende het, maar we waren met de tram - en overstap op andere tram - dus kwamen we niet al te nat aan. Later in de avond - met de nodige versnaperingen en wijntjes op - weer terug met dezelfde trams. Daarna vroeg naar bed gegaan, ik zat er wel een beetje doorheen na al die drukte.

En vanavond (maandag) was het na een nieuwe drukke werkdag een goede zaak om weer te gaan trainen! We gingen een 'lekker' duurloopje doen met versnellingen: drie series van 5 x 30 seconden snel. Al met al waren wij zo'n 75 minuten onderweg maar omdat ik van en naar huis ben gaan lopen 'zat' ik wel aan de 90 minuten. Het groepje bestond vanavond uit onder andere de dames Ellis, Ilse, Katelijne, Eveline, Ellen en een jeugdige triathlete wier naam mij even ontschoten is en de heren Jos, Michel Out (die gisteren een verrassend goede 38 minuten liep op de 10 km), een nieuwe loper wiens naam mij eveneens ontschoten is en twee jonge knapen ;-), Carel K. en Fred van der G.

Woensdag staat er een zwaardere training op het programma. Dinsdag een rustdagje inlassen, want ik heb mijn rechterknie met al die tempootjes kennelijk wat overbelast en dat kan maar beter geen blessure worden...

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Ha die Fred, weer een mooi stukje! Hopelijk komt het allemaal snel goed, maar dit blogje is ook erg mooi! (Misschien maar hierbij laten!)

Groet Carlo

Fred van der Gon Netscher zei

Hoi Carlo,
Dank, dit blog is weliswaar nog wat 'uitgekleed' maar het komt goed, t.z.t!

RunningHans zei

Ik denk dat jouw webloghistorie wel boven water gaat komen.

navidad zei

Dag Fred.
Een google op "fred gon cultuurbarbaar" :) brengt mij eindelijk op je 'noodblog'. Weblog.nl: amai mijn frak! En dan klagen BlackBerry-gebruikers over een paar dagen onbeschikbaarheid zeg! Máár een paar dagen.
Soit! Nog veel loop & blogplezier!