zondag 1 januari 2012

1 januari 2012

Het begin van het nieuwe jaar! Een jaar waarin wij - naar verwachting - flink de broekriem zullen moeten aantrekken. Een roerig jaar wordt voorspeld waarin bepaalde gebeurtenissen door menigeen met nieuwsgierigheid, angst of een mengeling daarvan zullen worden geobserveerd dan wel ervaren, met in hun achterhoofd denkend aan de voorspellingen van de Maya's. Internet staat er vol van, dit is o.a. wel een aardige site waarin beschreven wordt wat ons mogelijk te wachten staat. Fantasie? Flauwekul? Tja, dat kan en mag men denken, het enige dat ik ervan kan zeggen is dat de Maya's bekend stonden om hun buitengewoon exacte voorspellingen. Maar het is ook een menselijke eigenschap om voorspellingen te projecteren op gebeurtenissen van heden en verleden, dingen 'kloppend' te maken. We zien het wel, persoonlijk lig ik er niet wakker van. De dingen komen zoals ze komen. De geleerden zijn het er in ieder geval niet over eens òf en zo ja, in welke vorm veranderingen zullen plaatsvinden. Het kunnen ook veranderingen ten goede zijn, voorafgegaan door flinke turbulentie.
Zelf is het nieuwe jaar, zoals bij zovelen, ingeluid met muziek, champagne, oliebollen en veel vuurwerk. Ditmaal waren we bij de buren op bezoek, zij hadden een aantal vrienden uitgenodigd. Gezellig, alleen heb ik daardoor 'Youp' gemist. Eerlijk gezegd is oudjaar wel een avond met veel aantrekkelijke tv-programma's, maar ik heb wel weer de Top 2000 à gogo gezien en de Top 2000 met 'de laatste tien'.
Wel leuk was - maar dat zag ik later thuis - 'onze' Caro Emerald bij Jools Holland op BBC2, ze zong perfect en had het charisma van een vorstin. Als je bij Jools optreedt, dan heb je wel iets te betekenen.

Vanmorgen was ik akelig vroeg wakker en kon niet meer slapen. Na wat achter de PC gerommeld te hebben, ben ik een stuk gaan lopen. Het was naar verwachting doodstil op straat, laat staan in de duinen. Tot mijn verrassing kwam ik daar Marjolein tegen, ik liep een stukje met haar op richting Puinduinen waar zij verder ging trainen. Straks (op 22 januari) is weer de Puinduinrun!

Ook ik liep een stukje door naar Ockenburgh en van daaruit via de 'Chinese muur' aan de Laan van Meerdervoort, langs Meer en Bosch, terug naar huis. Een uurtje gelopen, de kop is er af voor dit jaar!

1 opmerking:

Anoniem zei

Gelukkig Nieuwjaar Fred. Een goed begin is het halve werk (ik voorspel dat cliché's een blijvertje zijn, ook in 2012) en mooi om te lezen dat jij vandaag al goed begonnen bent.
We treffen elkaar wellicht bij de Puinduinen.
Loop ze,
Anne