zondag 4 maart 2012

Spartaans worstelen

Echt fit voelde ik mij niet na het feestje bij Jan Letsch, maar hoe luidt het gezegde? " 's Avonds een vent, 's ochtends een vent". Of zoiets. Dus vanmorgen, nadat ik inderhaast een blogje had gewrocht over het feestje, sporttas ingepakt en op de fiets richting Zuiderpark. Daar was ik redelijk vroeg, ruim een uur voor de start. Dus even omgekleed, wat bekenden begroet en gesproken, en samen met Eveline en Ellis die inmiddels gearriveerd waren een paar rondjes ingelopen. Het voelde niet echt soepel aan, integendeel, maar vooruit.

Om elf uur was de start. Vrijwel alle mensen die gisteren bij het feestje waren, liepen ook hier: Frank, Arne, Carel, Paul en Marlies, en uiteraard waren er nog veel meer mensen van Haag Atletiek. Ook van de andere atletiekverenigingen Sparta, de HRR en de Koplopers, het is niet voor niets een loop uit het '1 van de 4 circuit'.
Ditmaal ging ik meteen flink van start, voor mijn doen dan. Kijken of ik dat zou volhouden. Niet dus, de extra kilo's en dus ook de zwaartekracht  speelden mij al binnen twee kilometer parten. Weldra passeerden Eveline en Ellis mij, ik kon niet aanhaken en zo zou het elke keer zijn wanneer iemand mij passeerde. Maar moeizaam of niet, ik kon wel in één bepaald ritme blijven lopen. Vier rondjes waren het door het Zuiderpark. Na het vierde rondje kwam de baan en de finish in zicht, maar uit ervaring wist ik dat er nog een hele ronde op de baan moest worden gelopen, dus nog 400 meter, voordat je echt gefinishd was.

Uiteindelijk passeerde ik in 51 minuten en een paar seconden de meet, voor die tijd heb ik echt moeten 'werken'. Groepsgenoten Eveline en Ellis waren respectievelijk twee en één minuut eerder voor mij gefinishd, Ton kwam een minuut na mij. Maar komaan, laat ik positief zijn: het was minder slecht dan een paar weken terug bij de HRR! Dus we gaan welgemoed door onder het aloude motto: "Blijven trainen!"

'Eminence grise' Henk (zie foto boven) was ook weer van de partij. Marlies liep nu ook tien kilometer - dat was voor de eerste keer begreep ik - en meteen in een zeer keurige 57 minuten! Ze was 'diep' gegaan maar blij met dit resultaat.

Na afloop - eerst even douchen en omkleden - was er in de kantine de prijsuitreiking van het 1 van de 4 cross circuit. Even wat fotootjes gemaakt van de huldiging, waarbij ook het geel-groen van Haag Atletiek een veel voorkomende kleur was. Ellen Oostvogel als snelste 45 plus dame, Eddy Doorschot als snelste 45 plus heer en Ko Walkers als tweede 35 plus heer. Allemaal een mooie beker en een bosje bloemen voor het thuisfront (voor zover aanwezig).

Met Ko Walkers - die een van de prijswinnaars was - en zijn dochtertje ben ik naar huis gefietst, hij woont bij mij in de buurt. Even later voegden Ton van Westbroek en Rob Blijleven zich bij ons. Zojuist heb ik Boeuf Bourguignon gemaakt, want we krijgen een oude vriend op bezoek en ook een neefje van mijn vrouw. Dus dit weekend wordt geheel in visite-stijl afgesloten.




3 opmerkingen:

Anoniem zei

Je had zeker runderlappen van AH (in de bonus). Ik vraag mij echter af welke wijn je door het vlees gegooid hebt. LAs daar toevallig vandaag een artikel in het AD over.

Ruud van A.

Fred van der Gon Netscher zei

Hoi Ruud, dat was Fairhills Merlot!

Carlo zei

Die Ellen is een prijzenpakker zeg! Toppie Top!