zaterdag 28 april 2012

Daar zijn wij weer!


Bijna een hele week was ik offline: PC-crash, behoorlijk ernstig (harde schijf kaduuk) dus gisteren snel online een laptop besteld en vandaag opgehaald bij Coolblue in Rotterdam. Een beschaafd laptopje, een ACER Aspire 5733Z (voor de kenners). Daar werk ik nu op! Niet dat het meteen van een leien dakje ging - het duurde een hele tijd voordat-ie een 'vrij' wi-fi netwerk vond - maar uiteindelijk kwam ik online.

Je zou zo zeggen dat ik heel wat te vertellen heb, maar dat valt best tegen (of mee, 't is maar hoe je het bekijkt). Niet dat er veel gebeurd is de afgelopen week. Nou ja, dat is niet waar, er is veel gebeurd op het werk, druk-druk-druk, maar het trainen schoot er daardoor een beetje bij in. Mede daardoor, want ik ben weer eens flink verkouden. Maar afgelopen woensdag heb ik nog wel een uurtje gelopen met twee tempo's van vier minuten en wat korte versnellingen. Toch ging het niet van harte.


Donderdag had ik vrij en zijn wij naar Leerdam gereisd. Daar eerst wat rondgelopen in de winkelstraatjes en onszelf getracteerd op koffie met appeltaart. Uiteraard met het niet te vermijden toefje slagroom. Van daaruit hebben we een mooie wandeling van zeker twintig kilometer gemaakt langs de Linge. Het werd nota bene dezelfde wandeling als een paar weken terug met de Doornvogels! Alleen was het een beetje groener en het bloeide en bloesemde wat meer. Ook nu weer gewandeld naar Beesd via onder andere Acquoy en Rhenoy, met nog één tussenstop in een dijk-café. Het werd geen bier, maar tonic, heel braaf!

De laatste drie kilometers van de wandeling liepen wij in de stromende regen. Maar we hadden daarvoor al veel beter weer dan was voorspeld; zon, wel veel wind, maar prima wandelweer.

Vanmorgen heb ik wat groenteplantjes gekocht voor het ultra-mini moestuintje, een deel van de tuin dat voor dat doel is vrijgemaakt. Bloemkool, sla, broccoli, tuinbonen, rode ui, andijvie, dat hebben we alvast. Veel méér kan er niet bij, daarvoor is het stukje tuin te klein. Misschien nog een tomaten- en een aardbeiplant, of een druivenrank. Dat is iets voor later zorg.

2 opmerkingen:

Hans zei

Gelukkig, ik was al bang dat je afgehaakt was.

Anoniem zei

Je noemt flink watgroente op. Danmoet je toch best wel wat vierkante meters gebruiken.