dinsdag 29 mei 2012

Bloemenzee in mei




De zondag was beduidend killer dan de dagen ervoor, althans precies aan dat smalle reepje kust waar ook ik woon. Dat kwam door die zeedamp, een dikke mist die tot circa driehonderd meter van de kust reikte en vervolgens oploste. En dat weertype hadden we nagenoeg de hele dag. 's Middags kwam de zon er af en toe aarzelend door, maar de noordenwind maakte het niettemin akelig koud. De hele rest van Nederland mocht echter genieten van veel zon en hoge temperaturen (gemiddeld 26 graden tegen 14 graden aan de kust).

Maar je hoort mij niet klagen, de afgelopen dagen heb ik mij meer dan genoeg in de warme zomerzon gewenteld. Bovendien had ik vanmorgen vroeg de mazzel dat ik nog in de volle morgenzon heb kunnen hardlopen.


Later in de middag ging ik nog een stukje fietsen, dat werd richting Heemtuin J. ten Bosch, tegenover de kinderboerderij Madestein.  Daar heb ik nog wat plaatjes geschoten van de bloemetjes en de bijtjes al waren die laatsten vooral hommels...

Geen opmerkingen: