zondag 22 juli 2012

De kerkgang er in

Vandaag was dus weer de wekelijkse Kerkpolderloop. Dit was de vierde dit seizoen, ik heb twee keer overgeslagen dus voor mij was het de tweede maal. Ik kon met Jan Wieringa meerijden, veertien dagen terug bood hij het aan en eergisteren belde hij mij nog. Normaal ga ik met het openbaar vervoer. Wij hadden  om kwart over negen afgesproken bij Meer en Bosch waar Jan mij en Jan Groeneveld - die mij vroeg hoe ik er heen ging en vervolgens ook contact opnam met Jan W. - zou oppikken. Maar eerst een ochtendwandelingetje door de duinen gemaakt (zie foto). Om zes uur was ik op en om met dit mooie weer achter de pc te hangen, leek mij niet zo'n goed plan. Kon ik meteen de spieren wat doorsmeren. Thuisgekomen, mijn spullen bijeen gepakt en naar Meer en Bosch gelopen. Ik was precies op tijd, maar zag vanuit de verte Jan G. bellen en instappen en Jan W. vervolgens aanstalten maken om weg te rijden. Dat bleek achteraf niet zijn bedoeling te zijn, maar ik was nog maar vijftig meter verwijderd van de auto en schreeuwend en gebarend probeerde ik hun aandacht te trekken. Het is allemaal goedgekomen.

In Delft was het gezellig druk, ondanks het vakantieseizoen. Uiteraard was de vaste harde kern Kerkpolderlopers present, van onze club Hizkia en Michel, Michel van Osch was ook gespot, Paul Wobbe en degenen die ik niet heb gezien of domweg vergeten ben. Beetje omgekleed, stukje ingelopen, nog even de sanitaire stop en om tien over tien klaar voor de start.


Eigenlijk had ik helemaal niet zo'n goed gevoel vooraf, was ook niets 'van plan'. Gisteren ging de training ook niet top dus rekende ik op 24 minuten hoog. De vorige keer had ik 24'13''. Maar na de start zette ik er flink de pas in en dacht: kijken hoelang ik dit vasthoud. Het één kilometerpunt passeerde ik in 4'18'', wat voor mijn huidige doen best snel is. Op dat moment kwam Jan G. langs. Maar veel verval had ik daarna niet, na ca. 2,5 kilometer kwam Hans Verbeek langszij. Een paar minuten volgde ik hem in zijn kielzog, maar tegen het 4-kilometer punt lukte dat niet meer en liet hem gaan. Toen kwam ook onze 'chauffeur' Jan W. langs. Hizkia was mij trouwens al eerder voorbijgegaan. Het feit dat het best een tijdje duurde voordat deze 'snellere-lopers-dan-ik' passeerden, betekent dat ik een relatief snelle start had gemaakt. Toch heb ik niet het gevoel mij 'kapot' te hebben gelopen. In 23'31'' kwam ik over de streep. Mijn snelste 5 km. loop dit jaar! Dat geeft de burger weer moed.

We hebben nog gezellig 'na-gezeten' op het terras van Onder Ons, in het zonnetje (het was trouwens best warm tijdens het lopen), waarna wij via station Delft - daar zette Jan W. 'andere Jan' (Jan G.) af, hij ging naar de open dag van Feijenoord - naar Den Haag terugreden.


's Middags zijn wij naar het strand gegaan. Want misschien was het wel nu of voorlopig niet! Het was heerlijk op het strand, de zon bleef onbekommerd schijnen, en loste de sporadisch verschijnende cumuluswolkjes snel op. Lekker een middagje nietsdoen, bakken in de zon en onderwijl luisteren naar Led Zeppelin (Houses of the Holy en Physical Graffiti helemaal beluisterd).

Wij zijn alweer een paar uur (vanaf 17.30 uur) thuis, hebben de huldiging van de Engelse tourwinnaar gezien, hebben gegeten en gaan nu nog even in de tuin zitten, waar de zon uitbundig schijnt. En straks de eerste aflevering van Zomergasten! (vind ik leuk)...

Geen opmerkingen: