maandag 24 september 2012

Stormachtige training

De eerste ècht herfstachtige dag is achter de rug. De temperatuur was aanvankelijk aan de hoge kant voor de tijd van het jaar, 18 tot 20 graden Celsius, maar later stak er een fikse wind, zeg maar rustig storm op en regende het bij en met vlagen.

Op de buienradar zag ik dat het vooral in het westen (bij ons in den Haag) flink spookte maar dat de regenzone na 19.00 uur, het tijdstip waarop de training begint, zou zijn overgetrokken. En dat gebeurde er precies. We hebben dus nagenoeg de hele training droog gelopen, een paar druppels op het eind na.

Op het programma stonden drie tempoblokken volgens het schema 1-2-2-2-1 minuten, met telkens een minuutje rust tussen de tempo's en ongeveer vijf minuten rust tussen de series. Wij liepen de route via de Dalton school, Meer en Bosch, Kijkduinsestraat en een stuk Ockenburghseweg en landgoed Ockenburgh. Het ging eigenlijk best goed, maar de dames gingen helemaal als een speer. Niet dat ik het van plan was of dat het slecht ging, maar ik heb de training toch halverwege moeten afbreken. Enerzijds wegens een dreigend intestinaal probleem, anderzijds omdat ik om half negen een afspraak had. Dus keerde ik terug naar de club inclusief nog een tempo-serietje 'voor mijzelf'.

De douches worden deze week vervangen dus er kan niet gebadderd worden. Echter mochten wij douchen bij handbalvereniging Hellas, onze naaste buur op het sportpark. Dat hebben we dus maar gedaan. Ik wel althans, en nog een paar anderen van onze club, de rest ging thuis douchen.

Rijk Zwaan Loop 2011 - zal het weer zulk mooi weer worden?
 
Woensdag kan ik niet trainen wegens familiale verplichtingen, maar donderdag wordt de schade vast ingehaald. In ieder geval ga ik zaterdag met Ilse naar 's Gravenzande om daar de Rijk Zwaan Loop te lopen, wij gaan daar een 10 EM lopen.




1 opmerking:

Koen martens zei

Het is een voorbode voor wat komen gaat Fred.