donderdag 6 december 2012

Niet stilletjes ons huisje voorbij...

Een onverwachte Snieklaasviering was het bij ons thuis. Eerst dinsdagavond werd duidelijk dat wij familiebezoek zouden krijgen, wat wij al min of meer uitgesloten hadden wegens een griepgeval. Mijn dochter, haar vriend en mijn schoonmoeder kwamen ook eten. Dat moest georganiseerd worden dus we hadden amper - of eigenlijk geen - tijd om nog cadeautjes te kopen. Toch maar een middagje vrij genomen om een en ander te regelen. 

Uiteindelijk is het wel gelukt met de gedichten, en er waren ook een paar cadeautjes. Zelf kreeg ik van de Sint een cadeaubon voor Zier Running, de hardloopwinkel bij ons om de hoek. Veel van die cadeautjes waren wel calorierijk, er zaten nogal wat chocoladeletters bij. Daar heb ik ook aan bijgedragen, eerlijk is eerlijk. Van goede kwaliteit volgens de diverse chocoladeletter-testen: van Australian, Jamin en Verkade. Het toetje - Omelette Sibériënne - was ook zeer voedzaam, met cake, ijs, opgeklopt eischuim met veel suiker, slagroom, zoete vruchten en rum. Dus al met al toch een in meer opzichten een heerlijk avondje gehad.

Omdat het woensdag was en de training gewoon doorging, moest ik op een ander tijdstip lopen. Dat werd woensdagochtend in alle vroegte. Om kwart over vijf ging ik naar buiten, het weer viel gelukkig mee. Er is toen een kort duurloopje van ca. veertig minuten afgelegd. Daarna wassen, aankleden en naar mijn werk. Gelukkig kon ik in de trein nog wat wegdommelen. Vandaag (donderdag) ga ik weer lopen, waarschijnlijk iets langer.

 


Geen opmerkingen: