maandag 10 december 2012

Pyramidebouwers gesignaleerd

Maandag. Vandaag was het debat in de Tweede Kamer over de hervormingen bij de publieke omroep. Min of meer beroepshalve heb ik deze gevolgd, via NOS 24 Politiek. Dat er het een en ander gaat veranderen is wel duidelijk. Toch laat het zich aanzien dat de extra bezuinigingen niet ten koste  gaan van de kwaliteit van de programmering. Dat is in ieder geval niet de intentie van staatssecretaris Sander Dekker. De kleine levensbeschouwelijke omroepen raken weliswaar hun zendtijd kwijt, maar hun 'visie en geluid' zal via de programma's bij de bestaande (grotere) omroepen worden ondergebracht. Ook gaf Dekker aan dat het schrappen van het Mediafonds niet inhoudt dat er geen goede documentaires meer worden gemaakt. We gaan het zien...

Maandagavond is er getraind. De groep, als altijd onder de bezielende leiding van Wim, bestond ditmaal uit Eveline, Ellen, Ilse, Ellis, Dick, Hans en Hans, Jos en Michel.



Deze avond stond een duurloopje inclusief wat pyramidetjes (drie à vier) op het programma. Wij liepen via Laan van Poot - Nieboerweg langs de Waterleiding en maakten anderhalve keer een ronde om de Bosjes van Poot, daarna 'pakten' we een stukje richting Norfolklijn en daar linksaf via Duindorp (en langs de duinen) terug naar de Nieboerweg.

De pyramides waren als volgt opgebouwd: 0,5-1-1,5-1-0,5 minuut, steeds met 30 seconden rust(iger) tussen de tempo's en ca. 5 minuten tussen de series. Wim adviseerde mij om bij de tempo's niet te hard te gaan, dus wat meer achteraan te lopen. Dat advies heb ik ter harte genomen, ik wil nog weleens overmoedig zijn en dan kom ik mijzelf binnen de kortste keren tegen. Maar na die zware cross van gisteren had ik toch niet zo'n zin om 'te gaan'. Dus heb ik drie van die vier pyramides volgemaakt, daarna ben ik met Jos teruggelopen naar de Laan van Poot. De anderen plakten er nog een pyramide aan vast.

Met het (in)lopen naar en van de club meegerekend, is er deze avond zo'n 95 minuten gelopen. Mooi zat.

Geen opmerkingen: