zondag 13 januari 2013

De heel-snel-vergeten-loop

Het is dat ik er een gewoonte van maak om elke dag een blogpost te schrijven, zeker in het weekend, anders zou ik deze dag hebben overgeslagen. De leukste posts - tenminste, dat stel ik mij zo voor - gaan toch over hardlopen, en of je nu een snelle loper bent of een steeds trager wordende (zoals schrijver dezes), het is altijd aardig om over een loop te schrijven waaraan je zelf hebt meegedaan. Maar wat als er eigenlijk niets positiefs over te schrijven valt omdat het domweg niet ging? Deze ochtend reed ik weer eens met beide Jannen mee naar Delft om deel te nemen aan de Kopjesloop. Dat wil zeggen, Jan Groeneveld liep niet mee, hij had nog teveel last van zijn rug na de kerstcross die hij overigens uitstekend had gelopen. Jan Wierenga pikte ons bij Meer en Bosch op. Veertig minuten voor de start waren we bij de Delftse Hout. Er moest nog ingeschreven worden, omgekleed - wat aan te doen? Het was erg koud, het vroor, dus het werd een thermoshirt met daaroverheen een t-shirt met lange mouwen, jack en een lange broek. Nog een bakkie gedronken, even naar het toilet en naar de start, waar Jan W. al was.

Delftse Règâh langs het parcours

Vanmorgen had ik al een voorgevoel dat het niet goed zou gaan. Niet dat ik mij ziek voelde, ik kan het niet omschrijven. De gedrevenheid was ver te zoeken, van tevoren wist ik niet of het 10 of 15 kilometer zou worden (twee of drie ronden). Al heel snel na de start wist ik dat het 'm niet zou worden. Alles verkrampte, van de kou, de vrieslucht kneep de adem af. Ik besloot al na twee kilometer dat het bij één ronde zou blijven. Het ging voor geen meter, heel raar. Uiteindelijk werd het slechts één ronde, vijf kilometer. De tijd (25'55'' minuten) en de problemen onderweg - waarvan de vrieskou nog het minst erg was - wil ik zo snel mogelijk vergeten.

Iets onder de leden? Je zou het bijna denken, maar nu voel ik mij weer redelijk. De volgende keer - de 10 km testloop op zaterdag 19 januari - hopelijk beter! Na wat koffie te hebben gedronken met de Jannen en Michel Out, die een voor zijn doen rustige 10 km had gelopen (43 minuten met een snelle tweede ronde van 19 minuten), bracht Jan W. (tevreden met zijn 49 minuten op de 10 km) ons naar huis.

Eenmaal thuisgekomen, boterham eten, pc aan en mail checken. Bericht van redactiecollega Henk aan mij en de secretaris van onze vereniging: "Heren, hadden wij vanmiddag geen afspraak?" Om drie uur of zo. Het was vijf over twee. Ik Henk bellen. Het bleek dat er een korte redactievergadering 'met de benen op tafel' bij hem thuis was gepland, dat had ik niet meegekregen. Hoe dan ook, snel op de fiets en naar de Frankenslag getrapt. Onder het genot van twee Texelse biertjes hebben wij wat zaken 'gefine-tuned' en afspraken gemaakt voor het volgende clubblad. Was wel even nuttig.

1 opmerking:

Hans zei

Leuk dat je er was, Fred.
Volgende keer (10 feb.) is het 1 v.d. 4 circus in Delft. Loop je dan de 10?