maandag 16 september 2013

Weer thuis!

Terug van weggeweest! Veertien dagen lang afgesloten van de digitale wereld. Dat viel mij toch nog mee, geen last gehad van afkickverschijnselen. Maar leuk om de draad weer op te pakken!

Wij hebben een lange drielanden-treinreis gemaakt met de nadruk op Portugal. Achtereenvolgens zijn wij in Spanje (San Sebastian), Portugal (Lissabon, Porto, Viana do Castelo en de Algarve (Sagrès)) en Frankrijk (Parijs) geweest. In al die plaatsen is overnacht in comfortabele hotels (3 tot 5 sterren) met uitgebreide ontbijtbuffetten waar je het overgrote deel van de dag op kun teren, en dat was wel nodig want op de momenten dat we niet in de trein zaten is er heel veel gewandeld. Zeg maar rustig de godganse dag.

En hardlopen? In die twee weken is er acht keer hardgelopen, de langste keer was 90 minuten, de kortste keer 30 minuten. Het waren geen intensieve lopen, geen (of nauwelijks) tempo's, maar relaxede, redelijk vlotte duurloopjes om de boel te onderhouden. Ik vind het heerlijk om in het buitenland te lopen, vanwege de andere omgeving, de andere trajecten. Alleen in Porto was het hardlopen nauwelijks te doen, langs de rivier de Douro gaat nog wel. Daar zijn de kades en looppaden met houten vlonders vlak. Dat heb ik niet gedaan, want om daar te komen moet je - vanaf het hotel waar wij zaten - ongelooflijk dalen en vervolgens ook weer helemaal naar boven klimmen. Hardlopers heb ik in die stad dan ook nauwelijks gezien.

Maar goed, ik zal jullie alle vakantieverhalen besparen, de komende dagen zal ik wat linkjes naar foto-albums plaatsen, met waar nodig wat summier commentaar. Maar die foto's moet ik eerst nog selecteren, en dat is nog een heel klusje.

Geen opmerkingen: