dinsdag 5 november 2013

Groep 5 ging nat...


Vroeger had je geen buienradar. Als er slecht weer werd voorspeld moest je maar afwachten waar de bui viel, als het al ging regenen. Dat is tegenwoordig wel anders. Wij hebben immers buienradar? Prachtuitvinding en inderdaad heel handig om te raadplegen als je er op uit wilt. Maar een mens raakt overal aan gewend, zelfs verwend. Wat dat laatste betreft moet ik de hand in eigen boezem steken.

Neem nu gisteravond: voordat ik naar de training ging heb ik even de buienradar geraadpleegd. Dus even klikken op de verwachting 'drie uur vooruit'. Nou, dat viel niet tegen, dat gaf een mooi beeld te zien: een kurkdroge avond zou het gaan worden aan de kust, de laatste regenwolkjes trokken juist naar het noordoosten weg. Maar eenmaal bij de club - ik ging er lopend heen - begon het te regenen, en naderhand, tijdens het lopen, werden we weer geplaagd door een koude langdurige regenbui. Met andere woorden: ook buienradar is niet altijd betrouwbaar.

Hoe dan ook was Groep 5 weer in vrij groten getale aanwezig en werd ditmaal geleid door Ilse. Na het inlopen gingen we iets andere oefeningen doen dan normaal, het ging er vooral om de voet- en kniegewrichten los te maken, te 'hoeken. Het waren oefeningen uit het nieuwe boek van onze fysiotherapeut Tjitte Kamminga. Ziezo, plaatje erbij, meteen gratis reclame... ;-)

Daarna gingen we een duurloopje doen, een uur lang. Daarbij liepen we onder meer over de Laan van Poot en de Houtrustweg en via Duindorp terug naar Vogelwijk en Laan van Poot. Daar gearriveerd ging ik mijns weegs. Al met al vielen de stijfheid en vermoeidheid in de benen mij nog mee maar bij mij komt dat meestal pas twee dagen na een (wedstrijd/prestatie)loop. Thuisgekomen, had ik er in totaal 95 minuten opzitten.

Tot slot nog even een sfeerverslag van Losseveter.nl , om ons even te helpen herinneren hoe zwaar het afgelopen zondag was...

 
Sfeerverslag Laan van Meerdervoortloop 2013 from Losse Veter on Vimeo.

Geen opmerkingen: