zondag 2 februari 2014

Schoonmoederweekend (deel 1)

Jammer genoeg wordt het geen Apeldoorn voor mij dit jaar, zonde van het inschrijfgeld, maar ja. De blessure is over, ik kan weer hardlopen maar om na een maand nauwelijks en alleen relatief korte stukjes gelopen te hebben meteen 27 km te gaan lopen is vragen om moeilijkheden. Voor menige die-hard klinkt dit wel heel voorzichtig maar ik loop liever het hele jaar door dan één keer (niet eens) goed waarna de trainingsopbouw is verstoord. Wel ga ik naar Delft, ik zie wel wat ik bij AV '40 ga lopen...

Dit weekend staat in het teken van de verjaardag van schoonmoeder. Kom kom, zul je je afvragen: is dat niet een beetje overdreven? Een heel weekend voor één verjaardag? Ja, dat mag zo lijken maar schoonma wordt 90 jaar, en zoals het aloude cliché wil, je wordt niet elke dag negentig. Het moet gezegd: zij heeft de energie, de activiteit en het uiterlijk van een 72-jarige.

Vandaag was fase 1 van de feestvreugde. Dat kwam neer op visite vanuit het noorden, schoonzus en één van haar zonen daalden af vanuit Drenthe naar de residentie. Laatstgenoemde logeert dit weekend bij ons. Zijn broer bleef met vriendin in het hoge noorden, Groningen om precies te zijn. Dit wegens rugklachten. De hele familie kwam in de voormiddag bij ons op visite. 


's Middags vluchtte ging ik naar de stad om een spijkerbroek te kopen en slaagde zowaar bij Peek en Cloppenburgh. Op weg daarheen hoorde ik in de Wagenstraat luide muziek, vooral slagwerk en gongs. Dat bleek bij een optocht te horen in het kader van het Chinese Nieuwjaar. toch maar even wezen kijken en enkele snapshots genomen. Daarna bij P&C diverse broeken gepast, uiteindelijk een gekocht en toen weer naar huis. Later in de middag voegden onze dochter en schoonzoon zich bij het gezelschap, nog later gingen we met z'n allen (zeven personen) naar restaurant Alexander op de Denneweg.


Dat was heel smakelijk moet ik zeggen! Dat was ook wel de verwachting want op IENS lazen we alemaal lovende recensies. Zelf nam ik een voorgerecht waarin onder meer avocado en garnalen waren verwerkt, malse eendenbout met calvadossaus en een crêpe suzette met ijs na. Het viel mij trouwens op dat alle restaurants op de Denneweg vol zaten. Kennelijk is de crisis - althans voor deze tak van horeca - voorbij.  

Geen opmerkingen: