donderdag 24 april 2014

Kilometers vliegen voorbij, jaren ook...


Zowaar weer 'serieus' getraind woensdagavond! Wim was er niet bij als trainer, Ilse nam zoals altijd in dat soort gevallen zijn honneurs waar. En dat ging prima, zeker met haar supersnelle nieuwe schoenen aan! (met dank aan Hans de Putter).



Na een dag waarop ik 's ochtends een wandeling van anderhalf uur maakte, en 's middags afwisselend gefietst en gewandeld heb, onder meer in Het Hyacintenbos en Heemtuin Madestein (zie foto's), heb ik een uurtje gerelaxd in de tuin. Ik ben zelfs heel even in slaap gevallen. Daarna was het fijn om de benen weer los te gooien. En dat is gelukt!



Op het programma stond een duurloopje met een kern van 4 x 800 meter in 10 km tempo. Nou viel dat 10 km tempo wel mee, of tegen liever gezegd. Als ik dat tempo tien kilometers had kunnen volhouden (NOT!) dan had ik die in een angstig snelle tijd (rond de 40 minuten) gelopen, en ik liep nog wel in de achterhoede! Ik heb dan ook 'slechts' drie van de vier 800 meters gelopen.

Die 800 meters liepen we - na het inlopen en de oefeningen - op de baan. Groep 5 zette zijn/haar beste beentje voor onder de enthousiaste en stimulerende leiding van Ilse, 'meelopend voorvrouw'. Na het kernprogramma op de baan gingen we nog even de duinen in om uit te lopen, maar ook dat ging in een lekker vlot tempo. Een goede voorbereiding op de Zier Lenteloop aanstaande zondag!



In het clubhuis was het zoals altijd weer een gezellige boel, drankje hier, kwinkslag daar maar er is ook altijd plaats voor een serieuze noot (en nootjes!). Een gezellige boel gaat het ook vandaag worden, want De Cultuurbarbaar is - tot zijn eigen niet geringe verbazing - alweer 35 jaar getrouwd!


Dat wordt in ieder geval gevierd met een etentje vanavond. De rest van de dag zal ongetwijfeld in de buitenlucht worden doorgebracht. Naar Het Hyacintenbos bijvoorbeeld, dat staat er prachtig bij momenteel, de bloei is nu op zijn hoogtepunt.

Geen opmerkingen: