donderdag 15 mei 2014

Koppies en zo...

Een paar ongebruikelijke plaatjes ditmaal bij deze post. Ik zat gistermiddag met wat potloodjes op papier te krabbelen  op de bank, met de tv aan, toen er drie portretjes ontstonden: één van een jonge vrouw die de nacht ervoor in mijn droom opdoemde (wat overigens weer iets anders is dan mijn droomvrouw): wat mij bij haar vooral opviel waren haar pikzwarte - schuin naar boven gerichte - wenkbrauwen, voor zover ik mij bewust ben ken ik haar niet uit het dagelijks leven; dan één van een favoriete rockzanger (lijkt niet helemaal, maar goed) en één van iemand uit mijn werk-verleden... En een portretje in olieverf van iemand die het al jarenlang met mij volhoudt ;-).





Maar wat heeft dit allemaal in vredesnaam met de training van de woensdagavond te maken? Niets, helemaal niets. Niet dat ik daar niets over kan vertellen. Vooruit dan maar met de geit!


Er stond een uurlang duurloop 1 (rustige duurloop) op het programma. Werd het dat? Nee, natuurlijk niet! Of eigenlijk wel, maar het duurloopje van 80 minuten bevatte een paar pittige tempo's. Ik kon die gelukkig allemaal prima volbrengen. Het was een heerlijke training naar en door park Ockenburgh.

Verder prachtig weer! Niet te warm, niet te koud, weinig wind, zon en geen regen. Wat mij betreft is het de laatste training van deze week, want zondag wordt de halve marathon van Leiden gelopen. Het is wel zo dat ik vrijdagavond naar de Omloop van Terheijde ga kijken en zaterdag naar de Coopertest op de Laan van Poot, maar zelf zal ik dan geen 'poot' verzetten. Hooguit een beetje wandelen en joggen...

Nu ik toch bezig ben: het stilleventje hierboven 'hangt' nu bij mijn zwager en schoonzus in Drenthe. Wat die wijn betreft: iemand van de club (wij noemen geen namen, maar ik bedoel Arne ;-)) riep ons via FB op om een tijdlang geen alcohol te drinken. En wie er met hem meedeed. Het bleef nogal stil qua reacties... En ja, best lastig natuurlijk maar ook wel een zinnige oproep. Wij hadden het er gisteren in de groep over - tijdens de 'na-zit' - dat het misschien wel een goed idee zou zijn om een patroon - namelijk elke dag wijn bij het eten of i.d. - te doorbreken. Goed om dat in de gaten te houden en daadwerkelijk te verminderen...

Geen opmerkingen: