vrijdag 9 januari 2015

Stormachtige dagen...

De dramatische gebeurtenissen in Parijs zullen weinigen onberoerd hebben gelaten, wat mij betreft heb ik elk sprankje nieuws en alles wat hierover in actualiteitenprogramma's, talkshows en op internet is gezegd en geschreven opgezogen, zowel achter mijn pc als voor de buis. Het houdt je toch steeds bezig, reden dat er weinig uit mijn handen en het toetsenbord kwam. Vandaag maar weer een korte update.

Woensdag was er wederom een training die, net als maandag, een hoge opkomst kende. Dat gold ook voor Groep 7.  Bij vertrek van de Laan van Poot bleek het - na een relatief zachte dag - onverwacht koud. Dat had vooral met de wind te maken, die weliswaar niet zo hevig was als op het moment dat ik deze woorden intoets (vrijdagochtend rond 07:00 uur) maar was op zijn zachtst gezegd frisjes en niet iedereen was daar op gekleed. Maar als je eenmaal loopt...

Op het programma stond een duurloop van in totaal zeventig minuten, met vijf series versnellingen van pakweg drie minuten, de ene keer wat langer, de andere keer wat korter. Nu het winter is, zochten we onder leiding van Henk een goed verlichte route, via de De Savornin Lohmanlaan en Groen van Prinsterenlaan verder naar Den Haag Zuid-West, allemaal straten. Niet het mooiste en minst saaie parcours, maar wel goed beloopbaar.

Het tempo van de versnellingen lag niet erg hoog, maar zelf vond ik dat wel best. Alleen de twee laatste versnellingen nog wat aangezet, zij het niet overdreven. Halverwege verliet Karin de groep omdat zij bardienst had, en op de terugweg had Alice een bijna-botsing met een fietser. Het is gelukkig goed afgelopen.

Uiteindelijk kwamen we weer uit bij de Lozerlaan en via de Ockenburghstraat en Machiel Vrijenhoeklaan ging het terug naar de Laan van Poot. Daar was het uiteraard weer heel gezellig, weer eens bij Groep 5 gezeten waarbinnen vrijwel dagelijks via de afgesloten FB-pagina hilarische 'Kakhiel' achtige fotocollages worden uitgewisseld waarin de groepsleden zelf figureren.



Vandaag ga ik met Joop Nennie en een goede vriend even 'op en neer' naar Texel. Reden is dat wij een herdenkingsdienst gaan bijwonen voor Andri Binsbergen, die in de jaren tachtig voorzitter van Haag Atletiek was en de afgelopen week plotseling overleed. Een uiterst sympathieke en markante persoonlijkheid, natuurmens pur sang, dat was hij. In een volgend bericht kom ik hier nog op terug.

Geen opmerkingen: