woensdag 21 januari 2015

Tuinvogeltelling: te laat!

Tja, dat is natuurlijk suf. Geef je je op voor de Tuinvogeltelling, had ik het afgelopen weekend nauwelijks tot geen tijd om daadwerkelijk te tellen. Toch nog even tussen de bedrijven door gedaan, op zaterdagochtend. Conclusie is dat mijn tuin goed bezocht wordt door diverse vogels. Daar hebben de vetbolletjes en het zakje gevuld met zaden ook aan bijgedragen, dat is waar. Maar de conclusie lijkt gerechtvaardigd dat andere tuinen in mijn straat en buurt eveneens redelijk 'vogelrijk' zullen zijn.


Er stond echter een scherpe deadline voor het indienen van de telresultaten - maandag 19 januari - dus ik was daarmee te laat. Daarom maar even op deze plek.

Op zaterdag 17 januari 2015 spotte ik tussen 08:00 en 09:00 de volgende vogels:

2 spreeuwen
2 merels
2 koolmezen
1 vink
1 pimpelmees
2 houtduiven
1 halsbandparkiet
1 heggemus
1 roodborstje
1 vlaamse gaai

Daarnaast zag ik - op andere dagen en tijdstippen - ook eksters en zelfs een keer een bonte specht.

Na het weekend twee rustige dagen. Overdag naar Nootdorp om met 'oma' mijn 'opa-rol' te vervullen inclusief flesje-geven en anderhalf uur wandelen achter de kinderwagen.

Maandagavond 'voor mijzelf' getraind, een vlot herstelloopje van ca. 70 minuten. Ben trouwens weer eens op de weegschaal gaan staan en zag dat ik in korte tijd behoorlijk ben aangekomen: van 75 kilo eind oktober tot bijna 81 kilo afgelopen maandag. De komende tijd maar een beetje 'streng voor mezelf ' zijn, want de CPC wil ik wel in een beetje (voor mij) 'normale' tijd uitlopen. Nog anderhalve maand!

Geen opmerkingen: