woensdag 18 maart 2015

Goed Gestemd!

Dat kunnen wij allemaal van deze dag zeggen. Dat geldt in ieder geval voor 'de mensen in het (binnen)land', daar schijnt de zon in volle kracht en is het heerlijk warm, hier aan de kust moeten we vandaag onze winterjas aan.

Maar uiteraard kan iedereen die al gestemd heeft dat ook zeggen. Zelfs mensen die niet hebben gestemd, al was het maar omdat het toch, zoals elk jaar, weer voorjaar wordt! Ik heb al gestemd, by the way. Zowel voor de waterschappen als voor provinciale staten.

De afgelopen dagen moest ik steeds vroeg op want maandag en dinsdag hadden we 'oppasdag' in Ypenburg. Maar zelf moest ik nog een aantal interviews houden en uitschrijven voor het clubblad, in de privésfeer moest er nog van alles geregeld worden. Ach, je kent het wel, de gewone alledaagse activiteiten en beslommeringen waar iedereen mee zit en waar wel veel tijd in gaat zitten maar dat weinig boeiends oplevert voor een blogbericht.

Zo heb ik maandagavond om genoemde redenen niet (mee)getraind, sterker nog: ik heb helemaal niet gelopen die dag. Wandelen heb ik niet meegeteld, maar dat heb ik wel gedaan. 

Gisteren was op fysiek gebied een enerverend dagje. Eerst fietste ik via een alternatieve route van huis naar Nootdorp, via Wateringen, Delft en Rijswijk. Maar dat is wel een mijl op zeven, de route via de stad is korter (ca. 55 minuten van deur tot deur) al kom je wel langs dat vreugdeloze gebied rond het Rijswijkseplein. Al met al scheelde dit alternatief mij minstens twintig minuten. En ook op deze route kom je geen mooie landelijke stukjes meer tegen, alles is inmiddels volgeplempt met nieuwe stadswijken en alles wat daar bij hoort (ja, laat ik die oude grammofoonplaat maar weer eens opzetten (grumpy old man).


In Ypenburgh heb ik, na enige grootvaderlijke plichten verricht te hebben (flesje geven, wandelen achter de kinderwagen), voor de eerste keer mijn loopschoenen aangetrokken. Eerst een stuk langs het kanaal van de Nootdorpse Landingslaan, dan linksaf een van de bruggen over en rechtdoor naar Het Delftse Hout. Of liever gezegd Het Bieslandse Bos, want daar heb ik vervolgens de meeste voetstappen gezet. Mooi gebied om te trainen!

Ik heb de training zoals deze maandagavond op het programma stond 'na-geaapt', d.w.z. het werd een duurloopje van 70 minuten met als kern drie 'blokken' van 3x 4 minuten in 10 km tempo. Twee minuten rust tussen de tempo's en acht minuten rust tussen de blokken. Dat was dus best pittig maar ik heb het volbracht, al voelde ik mijn benen op het laatst wel.


Na terugkomst weer een stuk gewandeld met Chloë in de kinderwagen, en naderhand op de fiets naar huis.

Vanavond weer trainen maar ik loop niet mee, wel stond ik vanmorgen vroeg op om drie taarten te fabriceren. Waar hep dat nou voor nodig? Daarover in een volgend bericht meer....



Geen opmerkingen: