donderdag 12 maart 2015

Sprankelende lente-training

Het werd een latertje gisteravond, of moet ik zeggen vannacht? Nog even naar de herhalingen van Pauw en DWDD gekeken, toen pas naar bed. Vandaar deze betrekkelijk late post.

Het was heerlijk trainingsweer woensdagavond: vrijwel geen wind, helder en de eerste keer deze winter dat het bij vertrek vanaf de Laan van Poot nog licht genoeg was om even de duinen in te trekken. Odette gaf op enthousiaste wijze leiding aan onze groep terwijl hoofdtrainer Arie ook weer van de partij was. Na een vrij langdurige blessure is hij voldoende hersteld om weer mee te lopen, zij het nog wat bescheiden in de achterhoede.

Op het programma stond ditmaal al meteen een aardige tempotraining die wat mij betreft 'precies goed' was na de CPC halve marathon afgelopen weekend. Het was ook een training die mede gericht is op de komende 10 km loopjes binnenkort in de regio, om te beginnen op 22 maart bij Sparta.

Het kwam neer op twee blokken van 5-3-1 minuten in 10 km tempo (dus best wel vlot) met telkens twee minuten rust tussen de tempo's en tien minuten tussen de twee series. Wij hebben dit traject deels door de duinen tot Kijkduin, en deels rond de puinduinen afgelegd. Het ging in een lekker pittig tempo ondanks dat er nog wat 'restvermoeidheid' in de benen zat. Maar na twee dagen rust was het ergste leed wel geleden.


Na afloop van de training nog even met Ton en Harry het krachthonk ingedoken - naderhand kwam ook Alona even kijken - en wat oefeningen gedaan. Het is alweer een tijd geleden dat ik aan fitness deed, de bedoeling is om dat wat meer te gaan doen, momenteel sla ik nog geen deuk in een pakje boter. Of, liever gezegd, druk ik nog geen pakje boter omhoog! (overdrijven is ook een vak)...

Bij Bogor....

Overigens konden wij - en nu heb ik het vooral over 'ex-vijfers' Ton van der Pol en mijn persoontje - na de CPC maar liefst tweemaal aanschuiven bij een gezellig en smakelijk groepsetentje, de avond van de CPC zelf was dat met Groep 5 bij Bogor, en op maandagavond met Groep 7 bij Bregje. Beide keren was het top!

...en bij Bregje!

Geen opmerkingen: