zondag 12 april 2015

Weekend in de open lucht


We houden het kort vandaag. Straks naar de Marathon van Rotterdam om de moedigen die weken-, zo niet maandenlang veel trainingsarbeid hebben verzet, aan te moedigen. Hmmm... vreemde zin. Hoe dan ook: alle lopers veel succes toegewenst!

Over gisteren kan ik ook kort zijn omdat de plaatjes, zoals vaak, meer zeggen dat duizend woorden. Gisteren was ik in Arnhem waar ik na vele jaren - weet echt niet meer hoe lang dat geleden is, maar het was als kind -  het Openluchtmuseum bezocht. En dat was zeer de moeite waard, ook hier weer een onderdompeling in nostalgie, in het Nederland zoals dat ooit was.


De moeite waard dus. Dat gold overigens niet voor de kwaliteit van het weinige voedsel dat ik in Herberg De Hanekamp bestelde. Het is een leuke locatie, daar niet van, maar de chocoladecake was te zoet (de suiker knarste tussen je tanden en het had geen chocoladesmaak), naderhand bleek de bouillon met groenten bremzout en de groenten waren te hard. Verder waren de patatjes te vet. Maar de mensen van de bediening waren best vriendelijk. Uiteraard kan ik geen oordeel geven over de pannenkoeken, het appelgebak enzovoorts. Wel worden hier glutenvrije pannenkoeken gebakken begreep ik.


Ik kan nu wel verder gaan uitwijden over wat er allemaal te zien was/is, maar het leukste is toch om zelf eens te gaan kijken. In mijn foto-album staan uiteraard al de nodige plaatjes!

Dit was zoals gezegd een heel kort blogje, misschien dat ik het later aanvul. Moet nog van alles doen voordat ik naar Rotjeknor afreis!

Geen opmerkingen: