dinsdag 19 mei 2015

Struinen door de Haagse Tuinen

Vorig jaar hoorde ik - eenmalig - de Wielewaal in het Westduinpark. Best uniek, de vogel was kennelijk op doortrek want nadien heb ik 'm niet meer gehoord. Het bewijs heb ik op film (althans het geluid). Wie het leuk vindt, kan 'm alsnog hier horen.

Nu weer iets over het lopen. Er stond een pittige training op het programma maandagavond: 200-600-400-800 meter op de baan, en dat tweemaal! Dat leek mij wel wat.

Maar wat denk je: de baantraining ging niet door, we gingen 'iets heel anders doen', namelijk een duurloop van 75 minuten. Wat we woensdag zouden doen deden we vandaag, en omgekeerd. Ook goed. Nu had ik gisteren al 95 minuten gelopen, dit zou dus de tweede lange duurloop op rij worden. Nou ja, kan geen kwaad zolang je jezelf maar niet opblaast.


De groep was niet heel groot, maar er waren maar liefst vier trainers actief deze avond: Berry en Odette vooral als loper, Sandra nam de loopscholing voor haar rekening en Henk leidde de duurloop zelf. Dat deed-ie door de loop (in dl.1) af te wisselen met drie maal vijf minuten in versneld (10 km.) tempo.


Wij liepen vanaf de Laan van Poot via de Machiel Vrijenhoeklaan en Meer en Bosch naar landgoed Ockenburgh, waar een aantal rhodondendrons al in bloei stonden, en de paden fraai omzoomd waren door perken met bloedrode dwergtulpen en blauwe druifjes.

Daarna staken wij de Ockenburghstraat over, gingen een stuk naar rechts en even later naar links, die weg langs Madestein en aan het eind daarvan weer rechtsaf. Wij bereikten een parkachtige omgeving nabij Loosduinen, uiteindelijk kwamen we via een stratenparcours met onder andere Oude Haagweg, Binnentuinen, Vogeltuinen, Houttuinen, enfin de hele tuinen-mikmak uit bij de Groen van Prinsterlaan. Daarna was het nog maar een relatief klein stuk lopen naar de Laan van Poot, daarbij wederom het groen van Machiel Vrijenhoeklaan en Bosjes van Pex niet mijdend.

Al met al weer eens naar tevredenheid, althans zonder al te veel pijn, kunnen lopen, zelfs de tempo's kon ik goed aan. Het lijkt er op dat er weer wat lijn - en vooral enthousiasme - in het lopen komt...
Toch ben ik er woensdag niet bij, want ben een paar dagen bij de zuiderburen. Daarover donderdag meer.

Geen opmerkingen: