maandag 24 augustus 2015

Zomergasten bij Kerkpolderloop

Bas van Binnendijk en Jeroen Tibbe waren er gisteren ook weer bij: bij de Kerkpolderloop. Tot dusver werden de lopers van deze heerlijk 'ouderwetse' prestatieloop (elke zondagochtend in juli en augustus bij IJsclub Bertus in Delft, en steeds 5 kilometer) zelden vereeuwigd, maar genoemde fotografen hebben daar de afgelopen weken verandering in gebracht.


En alhoewel ik het - ijdel als ik ben - best confronterend vind om in bijgaande foto's van die worstelende oude loper mijzelf te herkennen, is dat toch de realiteit anno 2015. Wat overigens niets afdoet aan de fotografische kunsten van genoemde heren! Vandaag was de op één na laatste kerkpolderloop van dit seizoen. En weer was het mooi weer, ik heb weinig gemist dit jaar maar steeds was het warm, zonnig weer. Gisteren (zondag dus) vormde geen uitzondering.

Michel Out en Jos Toth ontspannen na de loop...

...evenals Zier Schaap en Hizkia Taal
Wat vooral opviel was de opkomst van snelle Haag-lopers, vrijwel allemaal Groep 2 lopers (ca. 18 tot 22 minuten op de 5 km) onder wie Aad Tieleman en Peter Rotteveel. Groep 5 was vertegenwoordigd met Pierre Tissot en schrijver dezes. En natuurlijk waren de oude getrouwen Michel en Hizkia er weer.
 
Opvallende verschijning vandaag was Zier Schaap, oprichter van de befaamde hardloopzaak Zier Running. Hij is nog steeds een snelle loper, in zijn leeftijdscategorie zeker. Hij finishde dan ook in de voorste gelederen, evenals Michel en Peter trouwens.


Maar hoe is er gelopen? De uitslagen zijn nog niet online. Zelf liep ik 'volgens mijn klokje' 24'57'' maar de bruto - en voor de kerkpolderloop 'officiële' uitslag - was 25'02''. Constatering is dat ik dit seizoen lekker en stabiel loop maar dat het veel moeite kost om onder de 25 minuten te blijven, dat lukt vaker niet dan wel. Het is niet anders, maar had gehoopt dat het gisteren wat sneller zou gaan, temeer omdat ik afgelopen week tijdens het verblijf in Limburg, ondanks copieuze ontbijten en andere culinaire geneugten, door veel hardlopen en forse wandelingen bijna een kilo afgevallen ben. Maar de conditie is prima dus eigenlijk is dit domweg luxe-probleem gezeur, sorry... 

Oh ja, Limburg. Vandaag komt deel twee van mijn verslag.

Geen opmerkingen: