donderdag 28 januari 2016

Running, But Not In The Rain


Waarom dit - weliswaar gedateerde maar toch feestelijk klinkende - nummer van de Dizzy Mans Band? Omdat dit lied woensdag steeds in mijn hoofd zat. Dat had te maken met de feestelijke heropening van de Jumbo aan de Anemoonstraat. Een alledaags onderwerp, toegegeven, misschien meer iets voor een buurtkrantje.

Hoe dan ook was ik er gistermorgen vroeg bij omdat ik op het laatste moment vernam dat de eerste 150 klanten een bos bloemen cadeau zouden krijgen. Gratis dus en tja, je bent Nederlander of je bent het niet...

Echter ving ik de eerste keer bot, simpelweg omdat de zaak gisteren om 09:00 uur openging in plaats van het gebruikelijke tijdstip van 08:00 uur. Nou ja, geen ramp, later ging ik weer terug en toen stonden er al zeker honderd mensen voor de ingang. Op onderstaand filmpje staat het moment van (her)opening, even later kon men de flink gerenoveerde supermarkt van binnen bewonderen.


Wat boodschappen gedaan en ook de bloemen (een boeket mooie gele gerbera's) in ontvangst genomen. Ziezo, genoeg reclame gemaakt voor de Jumbo nu, niemand zit op een tweede Frank Lammers te wachten.

Mijn sportieve activiteiten concentreerden zich gisteren in de ochtenduren. Eerst de inmiddels gebruikelijke sets oefeningen in het krachthonk. Het was er druk, wij waren met z'n achten. Daarna snel een kopje thee in de kantine gedronken - met dank aan Pierre - en naar huis. Direct achter de PC want er moest het een en ander uitgewerkt worden: een paar interviews en een horoscoop. Ja, dat laatste doe ik nog wel zo nu en dan, maar het is een tijdrovend werkje.

Toch besloot ik maar om te gaan hardlopen, het was nog droog. Het is mij zowaar gelukt om dat wat op het programma stond netjes te imiteren. Kwartiertje inlopen inclusief de warming up, daarna drie pyramides van 1-2-3-2-1 minuten in 10 km tempo, met steeds een minuutje rust tussen de tempo's en 5 minuten rust tussen de series. Het was best pittig! Later zag ik dat de tussenpauze 2 minuten was, dus heb ik mezelf niet verwend. Nou, dat is ook niet waar want ik heb wel de regen vermeden.

Ja, die foto is natuurlijk van de zomer gemaakt tijdens een van de vele Kerkpolderlopen in Delft. Maar goed, er moest toch een sportplaatje bij dit bericht en eerlijk gezegd is het de laatste dagen niet heel veel kouder dan toen....

's Middags verder gegaan met mijn activiteiten en uiteraard weer gekokkereld, broccolisoep met prei, spaanse peper, aardappel, uit en knoflook. Altijd lekker met warm stokbrood erbij. Later in de avond toch nog even naar de club gefietst en gezellig een biertje gedronken met 'the old boys'.

Geen opmerkingen: