donderdag 17 maart 2016

Hoe het was in Albion...

Het is alweer donderdag, nu zie ik pas dat ik na de 10 kilometer bij Sparta geen post meer heb geplaatst. Wel heb ik maandag nog een uurtje hardgelopen: geen interessant gegeven maar om logboektechnische redenen vermeld ik het.

Op dinsdag was ik op zoek naar bepaalde foto's. En hoe gaat dat: dan kom je andere foto's tegen waar je wellicht iets mee kunt. Zo heb ik de nodige reuring op Facebook veroorzaakt door een van die foto's uit een groen-geel verleden in te scannen en op FB te plaatsen.

Het gaat om bovenstaande groepsfoto die in 2000 (of was het 2001, of 2002?) in Harwich is gemaakt van een stel Haag-leden die daar waren om deel te nemen aan de Discovery Run.

Meermalen - ik denk vijf of zes keer - nam ik deel aan die oergezellige run. Dat waren complete vakanties van één dag, inclusief bootreis (v.v. Hoek van Holland-Harwich), bustransfer vanaf station Harwich naar de locatie, toespraak van de stadsspeaker en startschot door de burgemeester die elk jaar iemand anders was.

Vervolgens een heel mooie run door Harwich waarbij een groot deel langs de haven en het strand ging. En na afloop van de run de prijsuitreiking en een bustrip naar een pittoresk 'typical English' stadje, meestal Colchester, om daar een paar uur te verpozen, wandelend door de mooie straatjes of het schitterende park, bier drinken in een van de lokale pubs, fish and chips eten en shoppen.



Maar aan alles komt een keer een eind, veel Harwich-gangers kijken met genoegen terug op een mooi evenement.

Terug naar het heden. Gisteren werd een training afgewerkt waarbij naast een aantal dames van Groep 5, Ton, Henk en ik de enige heren waren. Sanny nam de trainers-honneurs waar. Aanvankelijk was het behoorlijk fris, om niet te zeggen: koud, maar zodra we gingen lopen werd het aangenaam. Waarschijnlijk omdat de wind wat ging liggen en wij flink ons best deden. Het was wel erg helder en bij vertrek scheen de zon zelfs nog. Voor de eerste keer dit jaar werkten wij het grootste deel van de training in het (schemer)licht af, pad bij terugkomst aan de Laan van Poot werd het donkerder.
Voordeel was wel dat we een flink stuk door de duinen konden lopen, richting Kijkduin. Na de gebruikelijke oefeningen en wat loopscholing, werd het programma afgewerkt. Op het schema stond een (baan)training van driemaal 400-800-600-400 meter, maar bij ons werden dat drie series van 2 - 4 - 3 - 2 minuten in 10 km tempo, met telkens 90 seconden rust tussen de tempo's en 5 minuten rust tussen de series.

Het ging lekker! Persoonlijk houd ik er van om de tempo's ook in het bedoelde tempo te lopen en liep al snel met Ton en Sonja voorop. En dat ging de hele tijd goed, waarbij je wel kon je merken dat Sonja door haar noeste (marathon)trainingsarbeid aardig pittig kan doorlopen.

Geen opmerkingen: