zondag 10 april 2016

Er trok een eindeloze stoet mensen aan ons voorbij...


Even in vogelvlucht het afgelopen weekend. Zaterdag even op en neer naar Hillegom en Haarlem in de hoop de bloembollenvelden in volle pracht te aanschouwen. Dat viel echter tegen. Afgezien van enkele velden met hyacinten - waardoor Hillegom bezwangerd leek door zoete geuren - en narcissen, lagen de velden er grauw-braak bij. En waar er al groen stond waren de tulpen nog flink in knop. Over veertien dagen zal alles wel in volle bloei staan denk ik.


In Haarlem bezocht ik nog het ondergrondse archeologisch museum. Klein maar leuk en educatief en - wat ons als goede Hollanders moet aanspreken - gratis te bezichtigen.
En ditmaal ging het ook veel over poepen en piesen, altijd leuk natuurlijk.



Marathon van Rotterdam!

Belangrijkste dag was natuurlijk de zondag. Vandaag dus, de dag van de marathon van Rotterdam dat niets minder is dan een nationaal evenement. Andermaal was ik niet als loper van de partij: ik denk ook dat ik het bij maximaal halve marathons houd. 'Ik denk' want zeg nooit nooit.

Na 's ochtends zelf nog een loopje te hebben gedaan, pakte ik rond elf uur de fiets en peddelde naar het station waar het een drukte van belang was, veel politie te paard. Later begreep ik dat het een demonstratie van Pegida was en dat de politie er was om eventuele ongeregeldheden te voorkomen.

Met de trein naar Rotterdam en vanaf centraal een stukje lopen naar mijn vaste plek, ongeveer één kilometer voor de finish. De eerste van onze club die ik tegenkwam was onze snelle loper Bram van Dongen, echter nu wandelde hij. Hij verklaarde dat zijn benen al vroeg in de race waren 'volgelopen' waardoor hij zich genoodzaakt zag uit te stappen. Erg aangeslagen zag Bram er overigens niet uit, hij gaat binnenkort waarschijnlijk wel 'revanche' nemen op een andere marathon denk ik zo.

Even verderop, ongeveer tweehonderd meter vanaf de bocht naar links, zag ik andere supporters onder wie Jan Groeneveld en Pieter de Graaf van de HRR, Mulay Najib van Sparta en ook fotografen als Jeroen Tibbe en Bjorn Paree. Die hebben straks weer veel in te laden...

Op het moment dat ik mij bij hen voegde waren de lopers die onder de drie uur waren gefinishd al binnen. Dus nu wachten op clubgenoten en andere bekenden. Wat geen straf was want het was heerlijk weer: de zon scheen volop maar toch was het niet te warm, wat voor de lopers ook wel zo prettig moet zijn geweest.


Een aantal mensen heb ik wel kunnen spotten (zie ook mijn album), maar bij lange na niet iedereen. Maar er zijn door al die professionelere fotografen zóveel foto's gemaakt, het moet wel gek lopen(!) als iemand niet door de blik van deze of gene lens is gespot...

Overigens hierbij de link naar de uitslagen, uiteraard ook van onze koene Haag-dames en -heren!

Geen opmerkingen: