vrijdag 22 juli 2016

Toch nog wat kleur....



Balen, een zwarte dag voor 'onze jongens' Tom Dumoulin en en zeker ook voor Bouke Mollema die een podiumplaats nu wel op zijn buik kan schrijven, of er moet een wonder gebeuren.

Nu hoor ik net weer dat er gedonder is in München dus het gaat weer lekker allemaal.

Toch maar weer een bericht op de vierkante milimeter geplaatst.

Vanmorgen na het opstaan en de gebruikelijke routines, zoals het ontbijt klaarmaken (en opeten uiteraard), naar het krachthonk aan de Laan van Poot gegaan. Daar was vandaag.... niemand! Alleen beheerder Frans was er. Geen nood, dan maar radio aan en mijn circuitje afgewerkt. Binnen een half uur was ik klaar, waarna ik nog eens een half uur op blote voeten ging hardlopen op het grasveld achter het clubgebouw.

Verder heb ik weer wat geschilderd, ben met verschillende dingen bezig. Heb er lol in, alleen ontbreekt de tijd mij soms. En dat terwijl ik als pensionado zeeën van vrije tijd zou moeten hebben. Dat is ook zo maar dat wil niet zeggen dat die tijd wordt opgevuld met bank-hangen en luieren.

De buddleja ook ontdaan van uitgebloeide bloemen, dat zou bevorderlijk werken voor de bloei van nieuwe bloemen. We wachten af.


Wel heb ik in deze - tot dusver naar mijn waarneming - iets vlinderrijker julimaand dan vorig jaar, diverse malen vlinders gespot.
Dat was vooral gistermiddag het geval, bij Boerderij Meijendel. Speciaal daarheen gefietst, het was mooi weer en ik had even genoeg van het strand. Een van de vlinderstruiken bij De Boerderij wemelde werkelijk van de dagpauwogen, atalanta's, witjes en citroenvlinders. Vooral de dagpauwogen hadden de overhand. Grappig, want in onze buurt zie je ze nagenoeg niet.

Hierbij ook nog wat foto's van een zomerse buurttuin, aan de Kornoeljestraat. Je waant je daar even in Frankrijk.


Geen opmerkingen: