donderdag 17 november 2016

Nakeuvelen


Dit blogje is wellicht alleen aardig voor insiders, in dit geval bedoel ik daarmee de mensen die het trainingsweekend hebben meegemaakt.

Er is een uitslagenlijst bij - met dank aan Frits Bos, die van iedereen de tijden heeft genoteerd en Wim Hartman die de lijst heeft uitgewerkt. Inderdaad, het ouderwetse handwerk!


Verder wat foto's van de eerste dag, met beelden van de zogeheten 'inloop-training' door het bosgebied rond Rabbit Hill.

Zelf heb ik van het weekend wel een weerslag ondervonden. Er zijn een paar pondjes aangekomen - niet zo gek met al die drank en het eten - en dat merkte ik gisteravond al bij de training. Wat liep iedereen hard, bij het inlopen al! Naderhand hoorde ik dat het helemaal niet zo hard ging, 5'30'' per kilometer. Nee, dat is inderdaad niet snel, toch kostte het mij toen al moeite om bij te blijven, last van benen en opspelende darmen.

In het programma waren vijfmaal zes minuten - in 15 km tempo - ingebouwd. De eerste keer liep ik al snel aan de staart van de groep, halverwege de tweede haakte ik af - na dit tegen Ilja te hebben gezegd die wegens een lichte kuitblessure rustig-aan liep - en ging terug naar de club. Daar deed ik wel een poging om een derde en vierde keer sneller te lopen maar het ging nog steeds niet naar mijn zin, had het zwaar. Op het laatst draaide onze groep de baan op om daar de laatste zes minuten te lopen. Daar heb ik wel aan meegedaan en dat ging vrij behoorlijk maar nog steeds niet gemakkelijk. Hoe dan ook kan gezegd worden dat ik - zij het met horten en stoten - heb getraind.

Sylvana was jarig en tracteerde op gebak, lekkere vlaaien. Heb een heel bescheiden puntje genomen maar naderhand gleden de brand herfstbokjes er toch weer soepel in...


Geen opmerkingen: