vrijdag 17 maart 2017

Heartbeats


Wij hebben een paar mooie lentedagen achter de rug, waarbij het groen en de voorjaarsbloeiers flink zijn opgeschoten. Ook de vogels en andere dieren zoals bovenstaande - of bovenkruipende - padden voelen de lente in hun instrumenten.

Uiteraard waren het ook dagen waarop het nieuws over de verkiezingen alleoverheersend was. Ik weet niet hoe het jullie is vergaan, maar ik heb zoveel mogelijk nieuws via social media en televisie (vooral nieuws- en actualiteitenprogramma's, talk shows en de reacties daarop) verslonden.

Maar uiteindelijk geldt voor menigeen dat het hemd nader dan de rok is, ik vorm daarop geen uitzondering. Daarom een korte terugblik op de afgelopen dagen.


Woensdagochtend eerst naar het krachthonk. Onderweg daarheen - ik ga altijd lopend - zag ik dat de ruimte achter het krachthonk ingericht was als stemlokaal. Dat wist ik niet maar het leek mij wel een aardig idee om daar mijn stem uit te brengen. Op dat moment had ik echter geen stempas bij mij dus die heb ik naderhand thuis opgehaald en daarna alsnog gestemd.

Andermaal was ik in diezelfde ruimte donderdagavond, samen met een aantal Haagleden onder wie enkele trainers. Enige tijd geleden had ik mij opgegeven voor een cursus AED provider voor first responders. Met andere woorden: hoe te handelen als iemand opeens een hartstilstand krijgt. Reanimatie dus, zowel handmatig als met een AED. De cursus werd geleid door de ervaren ambulancebroeder Peter Raaijmakers en bevatte een stukje theorie en na de 'koffiepauze' werd er driftig geoefend op zo'n pop en met een AED-apparaat.

De sfeer van de avond was wat je noemt 'losjes', er werden de nodige grappen over en weer gemaakt maar ondertussen werd er serieus geoefend. Al met al heb ik deze cursus als zinnig en instructief ervaren. Een en ander resulteerde aan het eind van de avond in een heus certificaat.



Nog even terug naar de woensdag. Die avond was voor mij de eerste keer na de CPC dat ik de hardloopschoenen aantrok. Dit in tegenstelling tot 'een' Sandra, die na een prima halve marathon afgelopen zondag twee dagen later 30 kilometer heeft getraind.

Het was een mooie rustige lente-avond, en er stond een duurloopje door de duinen op het programma, waar zesmaal twee minuten in 15 km tempo deel van uitmaakte. Dat ging weer lekker, we liepen naar Kijkduin en verder, vervolgens weer terug naar de Laan van Poot via de Machiel Vrijenhoeklaan. In totaal waren we zo'n 75 minuten onderweg.

Voor de rest veel in en om het huis (vooral de tuin) gewerkt, waaronder voor de zoveelste keer de vijver ontdaan van overtollig bladafval - het lijkt of daar geen einde aan komt, ook al valt er momenteel geen blaadje meer - en af en toe een salamandertje of visje die per ongeluk meekwam weer de vrijheid van het water hergeven.

Geen opmerkingen: