dinsdag 21 maart 2017

Lente en de sterren


Vandaag begint de lente. De reden dat ik een op de astrologie gebaseerde prent toevoeg is dat ik mij vroeger nogal met deze materie heb beziggehouden. Het zou te ver voeren om daar nu uitgebreid op in te gaan, wel misschien aardig om enkele foto's uit een - wederom - grijs verleden, namelijk uit de jaren zeventig van de vorige eeuw, te plaatsen.

De foto's zijn gemaakt in en om het 'Contact der Continenten' te Soesterberg, waar ik in die jaren enkele malen een Astrologisch congres bijwoonde, met vriend en ex-collega Diederik Ouwehand die zich ook bezighield - en zich steeds verdiept - in filosofische, metafysische en maatschappelijk relevante vraagstukken, kortom: levensessenties.

Het waren mooie, inspirerende congressen met lezingen van onder anderen Melly Uijldert, Jack Chandu, Noud van den Eerenbeemt, Herman de Vos, Karin Hamaker-Zondag en vele anderen. Illustere namen in die tijd.


De ca. 200 aanwezigen werden gefotografeerd op basis van hun Ascendantsteken, in mijn geval was (is) dat Weegschaal, de Libra. Op de foto sta ik vijfde van links.

En op de onderste foto met Diederik in de hoek bij de centrale verwarming...



3 opmerkingen:

Hans Verbeek zei

Gefeliciteerd met je verjaardag, Fred.
Dat je maar een stokoude ram mag worden

André zei

Een nieuwe lente en een nieuw levensjaar.
Gefeliciteerd vanuit Nunspeet.

Ruud zei

Fred, van harte gefeliciteerd! �� �� �� ��