maandag 27 maart 2017

Mooie lentedag op zere voeten

Daags na de Bertusloop - de uitslagen staan inmiddels online - stonden er 'vierhonderdjes' op het programma. Ik zou deze misschien vlotter kunnen lopen op mijn nieuwe wedstrijdschoentjes, dus die maar weer aangetrokken. Nou, dat heb ik geweten!

De vierhonderdjes gingen niet door, het schema voor de maandag en woensdag was omgewisseld dus vandaag deden we een herstelduurloopje en woensdag gaan we de baan op. Tenminste, zo heb ik het begrepen. Helemaal onlogisch was dit 'changement' niet, want menigeen van onze groep had het afgelopen weekend een halve marathon of anderszins intensief loopje achter de kiezen. Of achter de hielen liever gezegd.

Echter werd het - onder leiding van Sandra - toch nog een redelijk intensieve herstelloop met veel geklim door de duinen, bovendien knelden mijn schoenen - die al geen greintje demping hebben - als een malle. Opeens druk op mijn eksterogen waar ik gisteren met dezelfde schoenen geen greintje last had, tevens een schrijnend gevoel bij de Hallux valgus. En dat werd bij elke stap erger. Op een gegeven moment - dat was op het nieuwe fietspad richting Monster - ben ik afgehaakt en in mijn eentje teruggelopen, nadat ik de veters wat losser had gestrikt. Meteen gedouchd en omgekleed. Kan mij niet herinneren dat ik ooit pijnlijker voeten had en opgeluchter was na het uittrekken van schoenen.


Vanmorgen heb ik trouwens ook nog een flink stuk gewandeld, zo'n anderhalf uur lang. Eerst naar Madestein en op de terugweg even langs tuincentrum Ockenburgh, waar ik een grote bloempot, een zak potaarde van 20 liter en twee doosjes waterpest kocht. Het was een heel gesjouw, op weg van het tuincentrum naar de eindhalte van lijn 3 moest ik minstens vijf keer stoppen om even te rusten en vervolgens de spullen te herpakken. Dat ritueel herhaalde zich na het uitstappen tot aan de voordeur.


Daarna wat gewerkt en gerommeld in de tuin, het een en ander verpot en de vijver met water bijgevuld, vervolgens boodschappen gedaan, twee andere tuincentra bezocht en na terugkomst even in de achtertuin genoten van het zonnetje waar ik prompt in slaap viel.


De rest van de middag besteed aan pannenkoeken bakken en grootvaderlijke activiteiten zoals de eendjes voeren.Dat waren trouwens meer meerkoeten, canadese ganzen, nijlganzen, kauwen, zilver- en mantelmeeuwen.


2 opmerkingen:

Hans Verbeek zei

Je kunt altijd nog op blote voeten verder :-)

Fred zei

Ha Hans, ik heb nog even mijn schoenen uitgedaan en geprobeerd op sokken door te lopen maar dat werkte voor geen meter. Klaarblijkelijk moet het barrevoets lopen echt (aan)geleerd worden.