zaterdag 13 mei 2017

HAAG Marathon Challenge: de kop is er af


De organisatoren van de HAAG Marathon Challenge hebben zelfs Lee Towers weten te strikken. Het roemruchte anthem van Rodger en Hammersteins 'You'll never walk alone' schalde over het terrein van Haag Atletiek, vlak voor de start van de driedaagse Marathon Challenge.

Helaas was het niet Lee in eigen persoon die aanwezig was, maar zijn stem die uit de speakers kwam. Ook goed. Over speakers gesproken, er waren twee speakers - Dick Passchier en Peter Hallensleben - die elkaar prima aanvulden deze avond.

Dit jaar is de eerste keer dat de Marathon Challenge plaatsvindt. Een aantal leden van onze vereniging - onder anderen Berry Verkijk, Sandra Kleijn en Karin Dee - waren vorig jaar in Malta waar een soortgelijk evenement werd georganiseerd. Het inspireerde hen om iets dergelijks bij ons op poten te zetten.


Het idee is om - solo of in teamverband -  in drie dagen tijd de afstand van de hele marathon te lopen. Gisteren werd door bijna zestig personen 7,2 kilometer gelopen, vandaag (zaterdag) is de 10 kilometer aan de beurt en op zondag tenslotte 25 kilometer.

Zelf had ik het plan om in Ter Heijde mee te doen aan de omloop, maar vlak voordat ik er heen zou gaan kreeg ik een aanval van bijna verlammende besluiteloosheid. Dat resulteerde uiteindelijk in geen Ter Heijde - ben nog niet volledig hersteld van de trailrun, bovendien zou het daar laat worden - maar wel lopen naar de Laan van Poot waar ik als toeschouwer aanwezig was. Maar omdat ik toch altijd een zakcameraatje bij me draag, kon ik meteen wat foto's maken en ook een filmpje van de lopers vlak na de start, als ze het sportterrein verlaten.


Na afloop kon ik nog een hapje mee-eten (er was een voortreffelijk en uitgebreid pasta-buffet geregeld) en met deze en gene bijkletsen. Zoals Sonja die als solo-loopster alle drie de afstanden gaat lopen, één daarvan had ze net achter de rug. De dames van Groep 7 waren trouwens meer dan goed vertegenwoordigd, de heren lieten het echter afweten. Volgend jaar ook maar meedoen denk ik...




Geen opmerkingen: