zaterdag 17 juni 2017

Ga mee met Fred in de drietrapsraket


Daags na de 10 km Beachrun (uitslagen zijn nu online) een wat merkwaardige hersteltraining uitgevoerd. Het werd een 'soort van' drietrapsraket, omdat ik van het ene naar het andere evenement hopte. Of fietste, liever gezegd. En het waren drie evenementen.

Het begon 's ochtends, op weg naar Vlaggetjesdag. Op naar de Scheveningse binnenhaven en een stuk boulevard (Strandweg). Gewoon om even te kijken en wat sfeerfoto's te maken.


Een van de stands werd bemand door vroegere buurman en kunstenaar Bruno van den Elshout. Hij stalde pakketjes ansichtkaarten met uitzichten op de Noordzeehorizon uit voor de verkoop. Dat was zijn kunstproject: een jaar lang heeft hij met een zelfgebouwde camera ieder uur hetzelfde uitzicht gefotografeerd. Dat leverde de meest uiteenlopende horizonten op, het lijken wel schilderijtjes. Wie belangstelling heeft, check zijn site newhorizonsahead.nl .



Voordat ik naar het volgende evenement ging, de 6- en 9 uurs estafette aan de Laan van Poot, kocht ik twee palingen bij een van de viskramen.

Bij de Laan van Poot was het gezellig druk, maar lang zo druk niet als in andere jaren bij de 6- en 9 uurs estafette en sololoop, en nog eerder bij de 6- en 12 uurs estafette. Het vermocht de pret bij deelnemers en organisatoren niet te drukken. Op het welbekende parcours heb ik wat foto's van de deelnemers gemaakt, bezig met hun ronden.

Dan toch nog even een 'break'. Naar huis gefietst om aldaar paling met wittebrood als lunch te nuttigen.


Daarna naar Kijkduin, waar een stel Haag-vrienden als team deelnam aan de Beach Challenge (korte triathlon). Op het moment dat ik arriveerde zat het er al op voor hen. Allemaal goed gepresteerd, Sandra werd zelfs vijfde dame (uitslagen zijn online).  Ik was nog net op tijd om het stel als groep op de plaat te zetten. v.l.n.r.: Oskar Wols, Sandra Kleijn, Karin Dee, Ton Methorst en Berry Verkijk.


Tenslotte weer terug naar de Laan van Poot, waar ik een aantal 'wissels' bij het startpunt vereeuwigde. De foto's heb ik, samen met de foto's van die ochtend, in dit album bijeen gezet.

Geen opmerkingen: