donderdag 22 juni 2017

Training op de langste dag: Hot Hot Hot


Wat een hitte gisteravond, Nederland was tegen het avonduur veranderd in een complete sauna. Dat was ook te merken aan de opkomst bij de avondtraining: we waren slechts met z'n vijven, waarbij opmerkelijk was dat de mannen nu eens in de meerderheid waren. Met als gastloper Aad Tieleman, vader van een onzer trainsters. Aad is een snelle en sterke veteraan, maar heeft van een welverdiende vakantie genoten en moet weer wat gaan 'opbouwen'.


Op het programma stonden enkele malen 5 minuten in 10 km tempo, maar gelet op de weersomstandigheden leek het trainer Arie beter om er een duurloopje van te maken met een paar versnellingen. We liepen van de baan via Meer en Bosch naar Ockenburgh en daar weer terug.


Ik kwam moeizaam op gang, mijn knieën protesteerden bij elke stap lichtjes en het was dus warm maar daar had iedereen last van, in meer of mindere mate. Toch gingen de versnellingen - van de drie versnellingen mocht ik er twee meedoen - goed. De eerste werd gelopen in Meer en Bosch, de tweede rond de Puinduinen (maar daar deed ik niet aan mee) en de derde vanaf de duinen bij Kijkduin tot aan de pomp bij het De Savornin Lohman-veldje. Barend liep steeds consequent op kop, maar ook ditmaal kon ik - weliswaar op eerbiedige afstand van pakweg twintig meter - goed bijblijven.



Na afloop was het chillen geblazen op het drukke buitenterras van Haag Atletiek, onder het genot van verfrissende drank. Veel te warm om binnen te zitten.


Overdag ben ik trouwens, na een korte fitness-sessie in het honk, naar de Broekpolder in Vlaardingen gegaan. Dat is nu alweer de derde keer binnen twee maanden. Maar het is dan ook een mooi natuurgebied, vogel-rijk met weelderig-ruige delen. Ditmaal waren er ook heel veel vlinders, vooral bruine zandoogjes, atalanta's en koolwitjes. Het fladderde dat het een aard had, lastig om er überhaupt eentje goed voor de lens te krijgen. Is toch (soms) redelijk gelukt.




Geen opmerkingen: