donderdag 17 november 2011

Trainingsweekend Hoenderloo (slot)


Afgelopen maandag, de dag van ons vertrek uit Hoenderloo, had ik 's ochtends in alle vroegte nog een uurtje hardgelopen in de bosrijke omgeving aldaar. Dinsdag een dagje rust, en woensdag weer aan de bak. Vorige week ontvingen wij de trainingsschema's voor de komende wintermaanden, gisteren was een van de eerste trainingen van dit en het komende seizoen.

We hebben op deze rustige herfstavond flink doorgerend. Het programma was stevig: een duurloopje met twee blokken van 6-4-4-2 minuten met relatief korte tussenpauzes (2 minuten). Het was niet de bedoeling om al te hard te gaan, maar zo gaat dat: de voorste lopers waren toch bijna bezig er een wedstrijd van te maken en om niet helemaal achterop te raken ga je dan toch mee. Misschien komt het omdat de cross nog in de benen zat, maar ik vond het best zwaar.

Na afloop was het betrekkelijk rustig in de kantine. Zodra we binnen waren vroeg Gerard ons om even als groep bijeen te komen, waarna trainer Wim namens de marathon- en halve marathonlopers van Terschelling een rugzak aangeboden kreeg, een fotocollage en wat aangename biertjes. Gewoon, als blijk van waardering en dank voor de support en begeleiding op weg daarheen.

Nog even terug naar de maandag. We moesten rond tien uur ons huisje verlaten, dus hebben we eerst flink geveegd, gestofzuigd en gesopt. Daarna op weg. We gingen niet meteen naar huis, eerst hebben we gewandeld in 't Leest, een prachtig geaccidenteerd natuurgebied bij het naburige Eerbeek. Je kunt het op de grote weg al aan de rechterkant zien liggen, een uitgestrekt gebied met glooiende heidevelden en bos. Een heel mooie wandeling werd het van pakweg een uur. Na afloop koffie of chocolademelk gedronken in de uitspanning aan de ingang van het terrein.

Daarna naar huis! Echter we hadden al 25 kilometer gereden toen ik er achter kwam dat ik mijn rugzak had laten staan, dus moesten we weer helemaal terug. Mijn medepassagiers zullen op dat moment niet helemaal blij met mij geweest zijn, maar uiteindelijk waren we toch nog redelijk vroeg thuis, rond 14.00 uur. We konden sowieso terugkijken op een mooi en erg gezellig weekend!

Geen opmerkingen: