donderdag 29 maart 2012

Goesting


Vandaag kreeg ik bezoek, beter: mijn tuin kreeg bezoek van een paartje Vlaamse Gaaien. Nu is dat op zich niet zo'n wereldwonder, ze komen wel meer langs, het zijn vrij algemene vogels. Wel weet ik dat het erg lastig is om ze te fotograferen, ze zijn vrij schuw is mijn ervaring.

Dus toen ze zo lekker bezig waren om de laatste pinda's uit het vogelnetje te verorberen - een arbeid waar ze een paar uur mee bezig zijn geweest - pakte ik snel mijn camera en heb ze stiekem vanuit het keukenraam gefotografeerd. Het lukte zelfs om nog wat bewegende beelden van het span te maken...

Voor de rest: ik heb nieuwe loopschoenen aangeschaft bij Zier Running. Het moest een lichte trainingsschoen worden wat mij betreft, met niet te veel demping maar wel een beetje. John Heemskerk liet mij drie modellen passen en kon er buiten een stukje mee lopen. Uiteindelijk viel de keuze op de Nike Lunar Glide. Thuisgekomen, ging ik er prompt een stukje mee (in)lopen.


Onderweg naar de Laan van Poot kwam ik Liesbeth tegen, de weduwe van Maarten W., een uitmuntend hardloper die enkele jaren terug heel onverwacht in zijn slaap overleed. Sinds die tijd is zij niet meer op de Laan van Poot geweest, ze leek duidelijk onder de indruk van de serene rust die er vanmorgen heerste. Zij was destijds trouwens ook een zeer goede lange afstandsloopster.

Ook Jan Letsch was druk aan het werk, wat een enorm energiek persoon is hij toch met zijn 78 jaren. Hij is de hele dag in de weer, op de vereniging klust hij heel wat af en ook daarbuiten werkt hij nog.


Vandaag heb ik ongeveer een half uurtje gelopen op mijn nieuwe schoenen, ze zitten prima. Een multifunctionele schoen, voor trainingen en wat langere wedstrijden. Nadat ik mij gewassen en omgekleed had ging ik boodschappen doen. Bij de Savornin Lohmanlaan kocht ik brood bij de bakker, daarna door naar AH. Maar dat ging zomaar niet, want wie zat er op het terras bij Mondriaan? Goed geraden, Jan Letsch. Dus even een biertje gedronken, daarna door naar AH en de Aldi, terug naar huis en gekookt. Ik heb een snel recept van internet gehaald, maar het was erg lekker! Beslist de moeite waard om eens uit te proberen. Hier gaat-ie:

Ingrediënten
  • 500 gram kipfilet
  • 1 theelepel kerriepoeder
  • zout
  • 2 eetlepels olijfolie
  • 2 deciliter kippenbouillon van tablet
  • 1 appel
  • 200 gram ananasstukjes
  • 2 bananen
  • 2 eetlepels sojasaus
  • 2 eetlepels tomatenpuree
  • 1 eetlepel aardappelmeel
  • 75 gram rozijnen
  • 1 theelepel kaneelpoeder

Bereidingswijze

Geen opmerkingen: