zaterdag 5 mei 2012

De zin keert terug


Bevrijdingsdag! Een dag waar alom de vrijheid wordt gevierd, met muziek, veel muziek. Of ik daar nog iets van meekrijg, valt te bezien want vandaag gaan we verder met het inrichten van ons mini-moestuintje. Misschien vanmiddag even kijken bij het Spui.

Met eten, drinken en snoepen houden we het rustig. Deze week ben ik zowaar twee kilo afgevallen. Gewoon een kwestie van zo min mogelijk in je mond stoppen. ´En kauwen, zodat het voedsel gelijkmatig in je bloed komp`, om Kees van Kooten in een van zijn klassieke persiflages te citeren. `En trainen, blijven trainen!´ om goede Haagvriend Paul K. eveneens te citeren.

Het gekke is dat je door die twee kilootjes meteen een stuk 'luchtiger' voelt en (nog) meer zin krijgt om te lopen (hardlopen en wandelen). Nóg een paar kilootjes er af en ik ben niet meer te houden...


Zo heb ik donderdag een wandeling gemaakt door het duingebied van Castricum. Niet lang, anderhalf uur of zo  want ik had nog andere verplichtingen, maar het is gewoon een mooi gebied. Niet zo gek dat veel ultralopers uit die omgeving komen, je kunt urenlang dwalen
door dat uitgestrekte en gevarieerde natuurgebied. De plaatjes zeggen genoeg...

3 opmerkingen:

rinusrunning zei

Goed dat er zin is en leuk zo dichtbij in de buurt.

navidad zei

Je blog blijft meer dan een bezoek waard, Fred! De combinatie van lopen, natuur, muziek, kunst en fijn gezelschap. Levensgenieten met stijl.

Frank I. zei

Die bloemen zag ik laatst ook op de Herengracht staan. Keizerskroon volgens Ingeborg. (fritillaria imperialis)