donderdag 13 december 2012

Fartlek op 12-12-12

Een aantal pyramidebouwers van afgelopen maandag gaven ook woensdag acte de présence, alleen had de training een ander karakter. Het werd een lichte fartlek, een duurloop van in totaal (bruto dus) 90  minuten. Maar het was  wel een fartlek - de naam zegt het al natuurlijk - dus waren er wat langere tempo's ingebouwd. Vier maal ca. vier minuten in een flink tempo, daar kwam het op neer.

Ik heb geen last meer van verkoudheid en blessures, dus kon ik weer voluit meetrainen. Nou ja, voluit, het gaat nog niet zo heel goed met de tempo's, ik kom duidelijk tekort. De eerste vier minuten via het duinpad langs de Machiel Vrijenhoeklaan tot aan de ingang van Park Ockenburgh gingen eigenlijk best goed, maar even later, bij de tweede vier minuten, moest ik halverwege vaart minderen en toen raakte ik flink achterop. Gingen de anderen nu zo hard of ging ik zo langzaam? Laten we het maar op het laatste houden, alhoewel  de anderen zeker niet rustig gingen. Maar toch heb ik alle vier de tempo's mee kunnen lopen, zij het op eerbiedige afstand van de rest. Alles bij elkaar is er zo'n 90 minuten gelopen.

 
Geen smoesjes, maar feit is wel dat ik 's winters altijd k.t loop, de enige remedie daartegen is simpelweg: blijven trainen!

Nu de komende dagen wat rustig-aan doen want zaterdag is de Meeuwen-Makrelenloop. Ook weer zo'n loop waar ik totaal geen aanleg voor heb maar waaraan ik elk jaar deelneem. Zestien kilometer bikkelen over het strand... Winterse omstandigheden - de romantiek van zo'n loop - zullen uitblijven, er wordt zacht en wellicht regenachtig weer voorspeld. Voor de echte die-hards heeft de MM-loop daarmee aan romantiek ingeboet, maar ik vind het wel best zo... En na afloop waarschijnlijk snert en gebakken vis, maar in elk geval die gerookte makreel!


Iets heel anders; dinsdagmiddag heb ik met mijn collega's Marcel en Siebrand een afzakkertje genomen in het Top 2000 café bij het Instituut voor Beeld en Geluid. Dat was wel even gezellig alhoewel de èchte leuke momenten - met DJ's en gasten als Mart Smeets en Guido Wijers - nog moeten komen. Dan gaan we doodgewoon nòg een keer.



Geen opmerkingen: