donderdag 17 januari 2013

De Paul-loze trainingsavond

Woensdagavond heb ik maar voor mijzelf getraind. De afgelopen tijd had ik - op zichzelf kleine - problemen tijdens het lopen waardoor ik achterbleef, wilde kappen met de training of voor mijzelf wilde lopen. Zeker met het weer van de laatste dagen en het zeer moeilijk begaanbare parcours, was de verwachting reëel dat dit patroon zich zou herhalen, zeker omdat degenen die wel de moed hadden om met de groep te gaan lopen èchte klasbakken zijn. En een klasbak word ik met het voortschrijden der jaren steeds minder. Hoe dan ook wilde ik de groep niet ophouden, bovendien is het voor mij ook prettiger om in deze omstandigheden mijn eigen pad te trekken, al mis ik daardoor wel een 'stuk' trainingsintensiteit.

Maar er moest wel gelopen worden! Dus zodra ik thuiskwam, heb ik mijn hardloopspullen aangetrokken en ging op weg. Eerst naar de Laan van Poot, daarna naar en over de Savornin Lohmanlaan tot aan de Machiel Vrijenhoeklaan, rechtsaf via de villawijk naar Kijkduin, van daaruit 'naar beneden' en via de Chinese muur de Laan van Meerdervoort op, langs Meer en Bosch en vanaf dat punt nog twee kilometer naar huis. Al met al een uur hardgelopen.

Laan van Poot bij (winter)avond
 
Het is zeker geen lang parcours, maar door het weinig soepele, ingehouden en soms voorzichtige lopen had ik er toch een uur over gedaan. Beter iets dan niets zullen we maar zeggen. Wel gek was dat ik voortdurend stilletjes aan het foeteren was op een ieder die in deze omstandigheden gaat hardlopen, daarbij vergetend dat ik één van die 'gekken' was.

Ik heb mij thuis gewassen en omgekleed, nog even naar DWDD gekeken (het schitterende tweede deel met Nico Dijkhoorns ontroerende ode aan 'de drie van '63', de Elfstedentochtgiganten Reinier Paping, Jan Uitham en Jeen van den Berg zag ik later in de nacht pas) en daarna naar de club waar het ook aanmerkelijk rustiger leek dan anders. Niet verwonderlijk, want in Den Haag is de meeste sneeuw van Nederland gevallen de laatste dagen.

Frank, die aanstaande zondag een grote groep volgelingen kan verwachten voor de jaarlijkse pelgrimstocht naar het Pint Winterbierfestival in Gouda, merkte op dat geen van de Paulen aanwezig was. Paul van O., normaliter een vaste klant, schitterde door afwezigheid, zo ook Paul K. die aan het herstellen is van een blessure, en Paul V. had het waarschijnlijk te druk met zijn schilderkunst. Maar ze zullen er zondag ook wel bij zijn vermoed ik...

1 opmerking:

archiefpaul zei

Hoi Fred,
Ik had willen komen woensdag, maar mijn reis uit Amsterdam duurde 2,5 uur.
Vandaag ben ik er.