woensdag 23 januari 2013

HAAG ATLETIEK 100 JAAR!!!!

Woensdagochtend was ik veel later in Hilversum dan normaal. Om kwart over zes de deur uit, om kwart over negen op de zaak. Er reden vanaf Den Haag CS geen treinen naar Utrecht, dus ben ik via Amsterdam gereisd, daar de trein richting Amersfoort Vathorst genomen. Eenmaal op het Mediapark aangekomen, en het gebouwtje passerend waar onder andere de fa. Bourgonje is gevestigd, besloot ik toch even daar naar binnen te gaan. Mijn moeder heette van haar meisjesnaam Bourgonje, dus dikke kans dat hier verre familie zou zitten. En dat bleek inderdaad zo te zijn. Niet dat die verre achterneef aanwezig was, maar wel zijn rechterhand die zich voorstelde als Marc Lubberts. Deze bleek zeer geïnteresseerd in mijn verhaal en vroeg mij mijn gegevens achter te laten. Dat heb ik uiteraard gedaan, wie weet ontmoet ik Fred Bourgonje nog eens. Saillant detail is dat zijn vader ooit impresario van o.a. Mini en Maxi was en dat ik als 6-jarig jongetje zijn huwelijk heb meegemaakt. Zijn weduwe leeft nog steeds, begreep ik van Marcel.

Terug naar de dingen van alledag. Er is weer een sololoopje gedaan. Ditmaal ietsje langer dan afgelopen maandag, netto 70 minuten, dat zal ruim 12 kilometer zijn vermoed ik. Snelle tempo's kon ik echter niet maken, misschien omdat ik al redelijk vlotjes liep voor mijn doen (of mijn gevoel), dus het is bij een duurloopje gebleven.

Parcours in grote lijnen: Laan van Meerdervoort, Bosjes van Pex, Laan van Poot, kwart rondje over de baan - wat ligt daar een dik pak sneeuw zeg, met een dikke laag ijs in de gemaakte voetsporen, er is daar gewoon niet te lopen - weer de duinen in bij de Savornin Lohmanlaan, over besneeeuwde duinpaden naar Kijkduin, weer terug via de Machiel Vrijenhoeklaan en Bosjes van Pex.

Eerst thuis nog wat tv gekeken en mijn mailbox gecheckt. Weer terug bij de club, bleken de anderen toch meer te hebben gedaan: 5-10-5-10-5-10 minuten. Behoorlijk heftig! Dat had ik echt niet getrokken. Volgende week dooit het, dan ga ik mij hopelijk weer wat Groep 5-socialer gedragen.

Nog iets: aanstaande zaterdag is het jubileumfeest van Haag Atletiek, wij bestaan namelijk 100 jaar!
Maar het officiële tijdstip is.... Nu, om 0:00 uur!

Geen opmerkingen: