maandag 8 april 2013

Herstelloopje. Nou ja...

Vavavond ging Groep 5 welgemoed op weg voor een herstelloopje. Zelf was ik niet minder welgemoed, en ofschoon er best pittig werd ingelopen viel het aanvankelijk goed bij te houden. Aanvankelijk en tot op zekere hoogte: het werd een training met een paar korte versnellingen en de nodige stijgingen en klimmetjes, onder andere in de duinen, op landgoed Ockenburg, in de Puinduinen, bij Kijkduin en wederom in de duinen vanaf Kijkduin naar de Laan van Poot.

Wat voor anderen ongetwijfeld een plezierig en ontspannen herstelloopje was, werd voor mij - de oude man - bikkelen op het laatst, vooral die stijgingen werden mij na de 10 kilometer van gisteren teveel, de benen verzuurden en de adem stokte in de keel. Tot drie keer toe zag ik mij genoodzaakt te gaan wandelen.

Tja, dat kan niet de bedoeling van een herstelloop zijn, dus op het laatst ben ik weer eens afgehaakt en ging op eigen gelegenheid en in eigen (wandel)tempo naar huis. Nou ja, toch al met al (inclusief lopen van huis naar de baan en v.v.) 75 minuten gelopen.

Overigens heb ik mij de rest van de dag bezig gehouden met een kort bezoek aan het krachthonk: dat was 's ochtends. Daarna een stukje wandelen, dit in combinatie met een bezoekje aan een administratiekantoor in Voorburg, daarna weer naar huis om de schuur te beitsen, althans een gedeelte daarvan. Zodra het droog is moet er nog een laagje overheen, dat zal pas donderdag of vrijdag worden.

Met v.l.n.r. Ilse, Wim en Jan G.
 
De foto's bij dit stukje zijn ook nog van gisteren en zijn gemaakt door HRR-trainer en fotograaf Pieter de Graaf.

Geen opmerkingen: