woensdag 10 april 2013

Jeune premier uit den ouden doosch...

Wat grappig. Na lange tijd heb ik weer mijn foto's terug uit de tijd van mijn eerste werkgever, uitgeverij Succes-Nederlandse Boekenclub.

Twaalf jaar geleden had mijn ex-collega - en naar blijkt ook een van de medespelers in het toneelstuk dat wij destijds opvoerden - Annemiek een grote reunie in Monster georganiseerd, waarbij heel wat oud-collega's uit die tijd (jaren zestig) kwamen opdraven. Ik had zelf foto's uit die periode meegenomen. Echter had ik ze toen, bij het scheiden van de markt, vergeten mee terug te nemen. Ik had naderhand contact opgenomen met Annemiek, er was niets aan de hand: zij had de foto's meegenomen. Maar door allerlei omstandigheden is het er nooit van gekomen om te af ze halen in Naaldwijk, ook al zijn er van tijd tot tijd wel vage afspraken gemaakt.

Maar nu zijn ze terug! Vanmiddag ging ik naar tennispark Hanenburg waar Annemiek wekelijks haar balletje slaat, en jawel: ze was er en ze had de foto's meegenomen en daarnaast foto's van de voorlaatste reunie bij 'de Chinees'  in Monster. We hebben nog even gezellig nagepraat, iets gedronken en daarna naar huis.

Eén van de geestiger dingen was een programma van een toneelstuk waarin ik een van de spelers was, negentien jaar oud was ik(!). Ik had zelf geen flauw idee meer hoe het stuk heette, waar het over ging en ik wist ook niet meer dat Annemiek daar ook in had meegespeeld! Typisch, want veel dingen van vroeger weet ik mij scherp te herinneren.

Wat het overigens niet minder leuk maakt. En omdat ik weet dat veel bloggers foto's 'uit den ouden doosch' leuk vinden, zal ik dit ook nu niet nalaten. En de komende tijd komt er nog het een en ander.




Maar waar ging het stuk ook weer over? Ik moest googlen om er achter te komen, en de korte inhoud gaat hieronder. Het zal jullie hoogstwaarschijnlijk aan de eh... dinges oxyderen, maar voor de volledigheid!

Familieproblemen

Het gezin Harrington is in twee kampen verdeeld: aan de ene kant vader en Patricia, aan de andere kant moeder en Grace. Vooral Patricia heeft last van het andere kamp. Zij staat vaak alleen omdat haar vader voortdurend op zakenreis moet. Wanneer haar vader afwezig is, wordt zij door haar moeder en oudere zus behandeld als een soort assepoes. Grace is verloofd geraakt met een goede partij, Billy Caldwell. Om diens familie op een etentje te kunnen uitnodigen, heeft zij geld van haar zus Patsy gestolen. Patsy had dat geld hoognodig om een ongedekte cheque aan de bank te betalen. Bovendien heeft Grace haar opdracht gegeven Tony, haar vorige verloofde, de bons te geven in haar plaats. Gelukkig helpt vader zijn lievelingsdochter Patsy uit de geldnood en helpt hij haar de kwestie met Tony af te handelen.

 
 
In feite houdt Patsy zelf van Tony, maar zij durft het hem niet op de man af te zeggen. Daarom veinst zij alsof zij hem om raad vraagt in een liefdesaffaire: zij houdt van iemand maar die man merkt het niet; hoe moet zij toch proberen hem voor haar te winnen. Alle truukjes die Tony voorstelt, begint zij op Yony zelf toe te passen, maar Grace komt weer eens roet in het eten strooien. Door haar onmogelijke karakter is zij Billy kwijtgespeeld en nu wil zij Tony terug. Dit leidt tot een daverende ruzie tussen de twee kampen van het gezin Harrington. Uiteindelijk gaat de verloving tussen Grace en Billy toch door, zodat de baan vrij is voor Patsy en Tony.

Geen opmerkingen: