woensdag 13 november 2013

Lentepril in November

Donderdag wordt er weer 'een pak' (zoals onze zuiderburen zeggen) regen verwacht, maar vandaag was het ronduit mooi weer. Dus de paden op, de lanen in! Het aangename van de novemberzon verenigen met het nuttige (maar toch ook aangename) van het hardlopen.

Daardoor miste ik wel de duurloop van woensdagavond maar wat op het programma stond (duurloopje in dl1/2 tempo) heb ik naar mijn gevoel goed uitgevoerd. Eerst een beetje inlopen naar de Laan van Poot, daar vijf rondjes op het grasveld achter het clubhuis gedraaid. Daar waren lotgenoten Wim Hartman en Carel Knoester ook aanwezig. Wim is onze trainer dus ik werd betrapt op 'stiekem trainen!' ;-)

Mijn loop moest niet te lang worden onderbroken dus ging ik verder, de Laan van Poot af en via het veldje aan het De Savornin Lohmanplein (in één keer goed Ruud! ;-)) de duinen in richting Kijkduin. Daar kwam ik Kenneth Borking tegen met zijn vrouw en kind, zij gingen ook genieten van de zon. Verder liep ik over het nieuwe pad tot aan de zandmotor, dan linksaf en ter hoogte van het paadje naar de zij-ingang van camping Ockenburgh terug. Daar pakte ik een deel van het Puinduincrossparcours (maar dan zonder de heuvels en trappen) en keerde via Meer en Bosch en Laan van Meerdervoort terug naar huis. Bruto 90 minuten, netto 85 minuten gelopen.

Later op de dag toch maar naar de reformwinkel gelopen voor een fles bietensap, misschien dat ik die meeneem naar Burgh Haamstede komend weekend. Morgen trouwens ook mijn aandeel van de boodschappen halen voor datzelfde weekend, we zitten met z'n achten in een huisje dus zal er ook het een en ander geconsumeerd worden.




Er is de afgelopen twee weken ook wat geschilderd, ik krijg er zowaar 'lol' in. Ik probeer wat uit maar er zit nog weinig lijn in, niet qua thema en niet qua techniek. Daar valt nog veel te winnen. Het gekke is dat ik wilde beginnen met een portret maar dat moet er nog steeds komen. Ik hoop sowieso wat meer vaardigheid te ontwikkelen en daarmee ook meer lef om te experimenteren. Maar ach, het bezig zijn op zich geeft al veel voldoening. Weer een hobby erbij!

Geen opmerkingen: