maandag 3 februari 2014

Schoonmoederweekend (slot)

Uitkijkpost in De Uithof: de lente komt er aan!
Er is iets misgegaan met het delen van het vorige blogje op FB, vandaar dat er nu twee posts vlak achter elkaar staan. Vandaag is het maandag 3 februari. Een heerlijke, bijna lente-achtige dag en voor mijn schoonmoeder een heel bijzondere dag want vandaag is zij 90 jaar geworden! Dit is dan ook meteen het laatste blogje met bovengenoemde titel.

Daphne en haar 90-jarige oma
's Ochtends zijn wij op visite gegaan, cadeautjes gegeven, koffie met gebak, het bekende werk. Daarna (rond half twee) kwam dochter Daphne haar oma, moeder en tante met de auto ophalen voor 'de verrassing': een High Tea in Hotel des Indes. Daar waren ook twee zussen van schoonma en de schoonmoeder van Daphne. 'De mannen' mochten daar niet bij zijn, het was een vrouwen-uitje. Ik kan daar dus helaas niets over vertellen of toch wel: mijn vrouw zei later dat het geweldig geslaagd was, de High Tea kende vier gangen en er werd ook nog een rondleiding door het fraaie historische gebouw gegeven.

Nog meer tekenen van de prille lente...
Iets meer kan ik vertellen over mijn bezigheden vandaag. Er is veel gewandeld: een half uur door De Uithof, later in de middag anderhalf uur door de duinen en Meer en Bosch. Daar spotte ik bijgaande bonte specht, maar aan het geroffel te horen zaten er nog meer.


En 's avonds een complete training afgewerkt met Groep 5! Alhoewel de benen op de duur wat pijnlijk werden en weer wat gewonnen kan worden aan souplesse en duurvermogen, kon ik aardig meekomen. Niet dat het nu zo'n zware training was, want voor een aantal 'Apeldoorngangers' (Ellis, Ilse, Eveline en Arne) was het een hersteltraining. Toch lag het tempo niet laag. Zelf heb ik, exclusief het inlopen van huis naar de Laan van Poot, zo'n zeventig minuten achter elkaar gelopen. Overigens nam Ilse de honneurs van Wim waar als trainer, want laatstgenoemde moest overwerken. Kan gebeuren!

Geen opmerkingen: