zondag 16 maart 2014

Eén van de vier werd vijf van de tien...


Aanstaande vrijdag begint - kalendertechnisch - de lente, maar de echte voorjaarsbloeiers zoals narcissen, crocussen en zelfs boshyacinthen zijn nu al op hun hoogtepunt, zeker een maand eerder dan normaal. Het steekt geeft wel wat fleur aan het winterse grijsbruin van de natuur zoals het 's winters is. Ook zie je al veel bloesem, de magnolia's en camelia's staan in volle bloei. Dat alles valt op als je deze dagen een wandeling door een bos- en/of tuinrijke omgeving maakt. Zoals vanmorgen vroeg, tijdens een ochtendwandelingetje door de Bosjes van Pex en langs het Stokroosveld.

Maar ging ik niet hardlopen? Oh ja, dat is waar ook. De 1 van de 4 bij Sparta! Na voldoende te hebben uitgerust afgelopen week en een goedgeslaagde training afgelopen woensdag had ik er het volste vertrouwen in dat ik een redelijke 10 kilometer zou kunnen lopen.

De toon van dit bericht kan eigenlijk niet anders dan positief zijn: onze vereniging Haag Atletiek heeft erg goed gepresteerd bij de 1 van de 4. 'Wij' hadden heel wat lopers en loopsters die op het erepodium ontboden werden. Dus alle reden voor een juichstemming.

Maar ja, dit is wel een persoonlijk weblog met persoonlijke verhaaltjes. Egocentrisch gesproken zou ook ik met wat persoonlijk positief loopnieuws komen, maar het ging niet goed vandaag in het Zuiderpark. Ik ging voortvarend van start maar kreeg het al snel zwaar. Er moesten vier ronden gelopen worden, na elke ronde kwam je over de baan bij Sparta. Kort voordat ik voor de tweede keer over de baan kwam, stond mijn besluit vast. Bij vijf kilometer ben ik uitgestapt - na 26'35'' - want had geen zin om mij stuk te lopen in een erbarmelijke tijd. 'Voor straf' geen vermelding in de uitslagen maar daar ben ik niet heel rouwig om. Lopen moet wel leuk blijven. Ik voelde mij zwaar en na thuiskomst bleek dat ook: 81 kilo schoon aan de haak. En oude beentjes... Tot zover de analyse of, zo je wilt, de smoesjes.



Het positieve nieuws is dat vrijwel alle mede-Haagleden prima hebben gelopen. En uitstekend gepresteerd! Hierboven bijna het hele gezelschap stralend en wel vereeuwigd (zelf was ik al naar huis). Remco Mocking en Aad Tieleman werden eerste in het circuit in hun leeftijdsklasse (Sen. resp. 55+) en Rogier Klappe en Sjoerd Witmond werden resp. eerste en derde bij de 35-plussers. Maar laat ik niet alle namen opsommen, dit is uiteindelijk geen verslag voor het clubblad...



Nog wat mensen die mij persoonlijk opvielen: Lodewijk zag ik voortvarend bezig met een comeback, en onze trainer Wim Hartman gaat weer steeds meer lopen, ditmaal de vijf kilometer. En ook de dames (van onze groep Ellis en Eveline) hebben met name 'garmin-technisch' heel goed gelopen, ruim 45 minuten. Op de onderste foto zien wij Ton van der Pol en Bert Wentinck in duel.


Geen opmerkingen: