zaterdag 8 maart 2014

Pasta party en Nunspeet

Zoals ieder jaar was er vrijdagavond de pasta-party voor de CPC-trainingsgroepen. Op de foto zien wij CPC-trainingscoördinator Carel Knoester bezig met zijn welkomstwoord.

Redactie-collega Janet en ik mochten er bij aanwezig zijn om een verslag van het gebeuren te maken. Diverse personen die de CPC (City-Pier-Cityloop) gaan lopen zijn door ons geïnterviewd. Sommigen lopen de 10 km, anderen de halve marathon. Een ieder heeft zo zijn of haar verwachtingen over hoe het zondag zal gaan, maar voor iedereen staat 'lekker uitlopen' vóórop.

Vandaag ging ik naar Nunspeet op uitnodiging van André Timmerman, een van mijn loopmaatjes uit de vorige trainingsgroep (van Ton van Westbroek).
Eerder deze ochtend maakte ik een wandeling naar Paagman in het Statenkwartier om een boek voor mijn gastheer te kopen. Na een kwartiertje te hebben rondgesnuffeld kwam ik uiteindelijk tot een keuze. Daarna naar de tramhalte gelopen en even later met lijn 17 naar station Den Haag CS.




Het was een aardig treinreisje, wegens 'werkzaamheden aan het spoor' kon ik niet via Utrecht en Amersfoort maar moest ik via Schiphol en Lelystad naar Zwolle. Daar overstappen op de trein naar het fraaie plaatsje Nunspeet. Na een wandeling door mooie straten met vrijstaande villaatjes, een pittoreske dorpskern en weelderige plantsoentjes kwam ik bij het huis van André en zijn vrouw Anne.


Ik heb daar een paar gezellige uurtjes doorgebracht met familie en vrienden van André die zijn 50ste verjaardag vierde. Bijna onnodig te zeggen dat Abraham ook aanwezig was.


Om half zeven vertrok ik en liep weer dezelfde route als ik gekomen was weer terug. De terugreis ging voorspoedig, om half tien was ik thuis. Even relaxen want morgen (of straks liever gezegd) moet ik met vele andere lopers aan de CPC-bak!

Geen opmerkingen: