zaterdag 12 april 2014

Bollen.com


Een paar jaar achter elkaar heb ik De Keukenhof bezocht. Bij die gelegenheid heb ik veel foto's gemaakt van de veelkleurige bloemen. Als een chinese toerist, en dat in eigen land.

Dit jaar maar eens overslaan, maar ben je er nooit geweest: ga er beslist eens kijken, zoveel kleurige bloemenpracht, daar wordt je vrolijk van.

Maar toch ging het een beetje kriebelen vandaag. Ik wilde toch weer 'naar de bollen', in navolging van Louis Davids. Noem het nostalgie, of domweg lentegevoel, het sfeertje proeven. Dus op de fiets naar het station, van daar uit met de tram naar station Laan van Nieuw Oost Indië en daar de sprinter naar Hillegom gepakt.




Vanaf station Hillegom is de weg naar de bollenvelden niet erg 'voetgangervriendelijk' . Er is een smalle weg voor alle verkeer: fietsers, auto's, zelfs vrachtverkeer. Wandelaars moeten voortdurend scherp opletten dat ze niet de vouwen uit hun broek worden gereden. Wat niet wegneemt dat er aardige doorkijkjes waren en een enkele maal waagde ik het een veld te betreden om de bloemen van dichtbij te fotograferen.



Het is een gewoonte om tijdens wandelingen of fietstochtjes mijn camera bij de hand te hebben. Je weet maar nooit wat je onderweg tegenkomt. Het risico is wel dat je soms teveel foto's maakt, zeker in dit seizoen. Ik besef dat wij inmiddels worden doodgegooid met foto's van bloesem, bloeiende struiken, vogeltjes en landschapjes. Wij worden er een beetje blasé van. Toch doe ik daar zelf dapper aan mee. De moed om streng te selecteren heb ik maar opgegeven. Dus heb ik alle bloembollenplaatjes van vandaag in onderstaande diapresentatie gezet.


Morgen komen er heel andere plaatjes, niet van bollen maar eerder van bollebozen. Ik bedoel met name bollebozen op het gebied van de marathon. Ook dit jaar laat ik die aan mij voorbijgaan, na een blessure in januari (met twee weken uit de running) zag ik mijzelf niet in relatief korte tijd de benodigde kilometers maken om 'Rotterdam' op een relatief ontspannen manier uit te lopen. Bovendien ben ik de laatste tijd - ondanks onverminderd loop-enthousiasme - voorzichtiger geworden, het herstel na een loop of zware training duurt op mijn leeftijd nu eenmaal langer, en ik wil graag 'heel' blijven. Dus hou ik het voorlopig maar op loopjes tussen de 5 km en de halve marathon. Maar wel erg leuk en inspirerend om anderen die marathon te zien lopen... 

Ik wens alle lopers en loopsters, en zeker degenen die ik ken, een mooie en succesvolle marathon toe!

Tenslotte nog een van de foto's die ik de afgelopen dagen in de duinen bij mij in de buurt heb gemaakt, tijdens een avondwandelingetje. Chemtrails....

Geen opmerkingen: