zondag 30 november 2014

Duinstrandloop als parcourswachter

Vandaag was de Duinstrandloop, georganiseerd door onze eigen vereniging. Daags na de Meijendelloop. Omdat ik - om voor u, naar ik aanneem, begrijpelijke redenen - niet aan deze editie van de Duinstrandloop zou deelnemen, heb ik vorige week aan de algemene oproep van Carel Knoester om als parcourswachter te fungeren, gehoor gegeven. Ook Hans U. van Groep 5, die eveneens 'Meijendel' had gelopen, was van de partij. En nog een stuk of vijftien andere vrijwilligers.


Om 11.00 uur werden de vrijwilligers ontboden in de bestuurskamer van het clubhuis, waar Carel instructies gaf over wie waar langs het parcours zou gaan staan, en daarbij de desbetreffende plattegrondjes verstrekte. Hans en ik gingen, gehuld in zo'n helgeel parcourswachtershesje, richting strandopgang 9, de locatie waar in de zomer strandpaviljoen De Kwartel staat.



Hans was op het strand ingedeeld om de lopers naar boven te dirigeren, ik stond bovenaan de trap om de lopers er op te wijzen dat zij, eenmaal boven gekomen, via het duinpad linksaf hun weg moesten vervolgen.

Even na twaalven gingen de lopers van start aan de Laan van Poot, en een kwartiertje later bereikten de eerste lopers het punt waar wij stonden. Daarna volgde de rest, al met al waren er zo'n 215 deelnemers. Omdat ik mijn cameraatje bij mij had heb ik een aantal - helaas niet al te scherpe - foto's gemaakt, die staan in dit album. 



Overigens stond beneden op het strand een professionele fotograaf, Chris Zaal - zelf ook een fervente ultraloper - die de officiële foto's van deze duinstrandloop maakte, deze staan op de site van Haag Atletiek! Daar staat ook de link naar de mooie foto's die Henk Kop bij het 2,5 km punt maakte en de uitslagen die zoals altijd snel op de site stonden. Met dank aan Frank Inklaar!


Na afloop was er heerlijke erwtensoep met roggebrood en katenspek voor zowel lopers als vrijwilligers, en wij hebben nog lang nagepraat onder het genot van een drankje. Over de loop, het lopen in het algemeen en andere zaken...

Geen opmerkingen: