zaterdag 17 januari 2015

Testbeelden


Vandaag was de eerste testloop voor de CPC editie 2015! Onze vereniging organiseert dat de komende weken een paar keer, en is vooral voor onze leden bedoeld. Met name voor lopers die van plan zijn om de City Pier City Loop 'serieus' te gaan lopen, hetzij de 10 kilometer of de halve marathon. Nu wilde het geval dat er parcourswachters werden gezocht, en daar had ik mij voor aangemeld. Zelf liep ik niet mee omdat ik morgen (zondag) meedoe met de Clingendaelcross bij The Hague Road Runners.


Nadat ik al vroeg op was om broccolisoep te maken (voor het bezoek) toog ik om een uur of negen - met de benenwagen - naar de Laan van Poot. Aldaar vervoegde ik mij bij CPC-trainingscoördinator Carel Knoester. Na het gele hesje in ontvangst te hebben genomen kreeg ik een plattegrondje mee.

Met Arie Don werd ik ingedeeld bij de ingang van het sportpark. Daar moesten we de auto's tegenhouden die het sportterrein op wilden, niet alleen omdat de parkeerplaats bij de entree vol was maar ook om de veiligheid van de lopers te waarborgen. Vooral Arie was op een bepaald moment druk bezig om tekst en uitleg te geven aan de chauffeurs - vooral ouders die hun kinderen die om tien uur gingen trainen af wilden zetten - maar gelukkig was niemand halsstarrig of eigenwijs. Men kon eventueel parkeren bij de HALO, tweehonderd meter verderop.


Om 10:00 uur werd het startsein van de testloop gegeven. De lopers liepen - naar keuze - 5, 10 of 15 kilometer. Naar verluidt waren er ook enkelen die 20 km liepen. Echter nadat de laatsten van de 10 km binnen waren, braken wij onze post op en gingen naar de kantine. Daar kregen wij een flinke mok erwtensoep. Echt winterse kost, al leek het vandaag eerder lente dan winter met die stralende zon. Veel wind stond er ook niet, ideaal loopweer kortom.


Zelf maakte ik foto's van de passerende lopers. Er zijn echter wat technische problemen met Mijn Album, dus het zal wel even duren voor alle foto's online zijn. Maar een paar kan ik wel hierbij posten. Peter Pronk was ook druk doende, dus zullen er van de meeste lopers wel foto's zijn gemaakt.

Straks even met de visite aan de soep en vanavond naar Theater De Appel, met een flinke delegatie van de Groepen 5 en 7. Wij gaan kijken naar de voorstelling 'Metamorfosen'.  Meer daarover in het volgende verslag!

Geen opmerkingen: