zondag 29 maart 2015

Brunch bij Hardloper Hans

Vandaag weer flink wat calorieën gestouwd, alle goede voornemens ten spijt. De meeste heb ik tot mij genomen tijdens een copieus brunch-buffet ter gelegenheid van het 55ste geboortejaar van Hans Verbeek, sinds jaar en dag actief Koplopers-lid, blote voetenloper en (we)blogpionier van het eerste uur. Dat laatste is een pleonasme geloof ik, maar goed.

Over het weer van vandaag hoef ik niet uit te wijden, maar als ik stel dat het ronduit verschrikkelijk was zal bijna niemand dat tegenspreken. Tenminste, dat denk ik. Des te bewonderenswaardiger was het dat die ochtend ruim honderd lopers storm en regen hebben getrotseerd om bij IJsclub Bertus een 5 of 10 kilometer te lopen. Nee, ik was niet een van hen, ik was alleen maar blij dat ik daags ervoor voor de loop in Naaldwijk had gekozen: daar is nauwelijks regen gevallen, althans niet tijdens de loop.

Wie wel meeliep was de jarige, na een bevredigende 10 km vierde hij voor familie en vrienden - waaronder een selecte groep loopvrienden (onder wie aan aantal Koplopers, ik had ook de eer) - in de ontvangstzaal van uitspanning Onder Ons zijn verjaardag.

Zelf was ik met het openbaar vervoer naar Delft getogen, de paraplu bleek geen overbodige luxe. Ik was iets aan de late kant, maar het sein voor de brunch was nog niet gegeven. Nog even gezellig met deze en gene gepraat, wat lekkernijen van de mooi opgemaakte buffettafel op mijn bord geladen enzovoorts.



Voor de rest van de dag niet veel gedaan, eerlijk gezegd. Beetje thuis rondgehangen, tv gekeken, beurtelings op de bank en achter de pc gezeten. Op Facebook gekeken naar de enthousiaste berichten van de vele club- en groepsleden die dit weekend in Madrid de halve marathon hebben gelopen. Ondanks de warmte en het heuvelachtige parcours is er goed gelopen.


En oh ja, iemand uit een ver (seventies)verleden mailde mij vanavond bijgaande foto. Zij had 'm nog ergens in een foto-album zitten en had hem ingescand. Hoe zij er aan komt, geen idee. Deze foto is in 1973 gemaakt in Stockholm, waar ik op vakantie was. De tand des tijds....;-).

1 opmerking:

Hans zei

Bedankt voor de mooie cartoon, Fred.
Ik zie je komende zomer graag weer in het Kerkpolderse.