woensdag 13 mei 2015

Matineuze coopertest en Haagse Hègâh

Dinsdag heb ik voor het eerst sinds een week weer een beetje pijnvrij gelopen, al was het niet lang: 25 minuten slechts, maar wel goed om 'de loop' er een beetje in te houden.
Vanavond sla ik de officiële training over, ik hoop daarmee donderdag met redelijk uitgeruste benen aan de start van de Golden Ten te verschijnen en niet al te uitgewoond de finish te bereiken.

Eerder deze dinsdagochtend ging ik naar de Laan van Poot waar een groepje veteranen van The Hague Road Runners de Coopertest ging lopen. Precies op tijd (even voor half tien) kwam ik de baan op gefietst.


Om half tien ging het groepje van start. Uiteindelijk bleek Zier Schaap - oprichter van Zier Running, de befaamde hardloopwinkel aan de Laan van Meerdervoort - met 2970 meter de snelste van het gezelschap.


Oh ja, nog even: ongeveer twee maanden had ik bovenstaande vogel onder mijn hoede. Het is 'De Haagse Hègâh', een verbastering van 'Haagse Règâh' zoals de ooievaar in deze contreien wordt genoemd. Waarom het 'hijger' is weet ik niet. Is het misschien omdat degenen die 'm krijgen nogal hijgerig achter bepaalde zaken aanlopen binnen de club? Wellicht.


Ex-redactielid Elly van der Zee - die zich inmiddels tot een snelle loopster heeft ontwikkeld - had deze wisseltrofee verzonnen. Het idee was om zo steeds een andere vrijwilliger te complimenteren. Degene die 'm het laatst in ontvangst neemt moet 'de knuffel' na een paar maanden afstaan en daartoe zelf het volgende 'slachtoffer' uitkiezen. 

Inmiddels heb ik de vogel overgedragen aan een zeer betrokken dame die zich in veel opzichten - onder meer bestuurlijk, maar ook als snelle loopster en dat al jarenlang - verdienstelijk heeft gemaakt. Geen namen, nu nog niet, dat wordt in het volgende clubblad onthuld!



Geen opmerkingen: